ISSN 1336-6491 | Online: 2185 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MS v endurance - v Imole smola Slovákov

 Zdieľať

Pridané: 07.05.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6390 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovák Libor Buček po páde v pretekoch MS v endurance na okruhu v Imole v nemocnici

IMOLA 4. mája (SITA) - Na známom motoristickom okruhu v Imole odštartovali v nedeľu tohtoročnú sezónu majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov. Úvodné podujatie MS v endurance nedopadlo dobre pre jazdcov slovenského Maco Moto Racing teamu. "Jazdili sme okolo dvadsiateho miesta v našej triede (pozn. SITA - Superproduction), celkovo asi na 28 mieste, čo bolo výborné. Všetko klapalo, no nakoniec sme doplatili na jazdeckú chybu. Najmladší člen nášho tímu Libor Buček spadol trinásť kôl pred koncom a ten pád vyzeral dosť škaredo. Libora odviezli do nemocnice, no našťastie nič vážne sa mu nestalo. Zle dopadla aj motorka, škody však ešte vyčíslené nemáme," povedal pre agentúru SITA manažér slovenského tímu Vladimír Benčík. Preteky vyhral čínsky tím Zongshen, pred britským Suzuki GB - Phase One a rakúskym Yamaha Austria Racing teamom. Najbližšie podujatie svetového šampionátu v endurance (opäť na 200 míľ) sa uskutoční 25. mája v holandskom Assene.

Výsledky:
1. Zongshen (Čína) Suzuki
2. Suzuki GB - Phase One (V. Brit.) Suzuki
3. Yamaha Austria Racing Team (Rak.) Yamaha
4. Police Nationale (Fr.) Suzuki
5. Bolliger Team (Švajč.) Kawasaki
6. Yamaha GMT94 (Fr.) Yamaha

Poradie MS:

1. Zongshen (Čína) 25 bodov
2. Suzuki GB - Phase One (V. Brit.) 20
3. Yamaha Austria Racing Team (Rak.) 16
4. Police Nationale (Fr.) 14
5. Bolliger Team (Švajč.) 12
6. Yamaha GMT94 (Fr.) 10

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 07.05.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »