Anketa:
ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, druhý súťažný deň
ZdieľaťPridané: 26.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3645 [Šport - Šesťdňová]
25.9.2012 sa na 87.ročníku Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže (ISDE) odjazdil druhý súťažný deň, ktorý sa išiel po tej istej trati ako úvodný deň. Slovenský junior trophy team v zložení Jakub Hruška, Lukáš Rosina, Dušan Pauer a Martin Buchta došli do cieľa bez väčších problémov.
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2012 | Nasledujúci
Po dvoch súťažných dňoch sa tím posunul na 14.miesto priebežného poradie svetovej súťaže juniorských trophy teamov. Po dnešných náročných šiestich testoch je z našej štvorice v hodnotení trophy a junior trophy tímov najlepšie Jakub Hruška na 139.mieste, Lukáš Rosina sa posunul na 141.miesto, Dušan Pauel, dnes z našich najlepší, je priebežne na 142.mieste a Martin Buchta poskočil na 151.miesto.
![]() |
Jakub HRUŠKA |
Na vedúce miesto v JTT sa po dnešku prebojoval tím Veľkej Británie pred favoritmi z Francúzska a juniormi z USA. V hlavnej súťaži trophy tímov suverénne vedie tím Francúzska pred Austráliou a tretím tímom z Talianska. Medzi ženami vedie tím Francúzska pred Austráliou a Nemeckom.
V súťaži klubových tímov je z našej štvorice na 10.mieste Bobell Slovakia Team v zložení Zlatko Novosád, Branislav Belluš a Miroslav Ševela. Na 11.mieste je Unimarco Slovakia Racing team Marek Brečka, Jaroslav Postredný a Štefan Svitko, ktorý je v individuálnom hodnotení jazdcov klubových tímov na vynikajúcom druhom mieste. BMP Slovakia team je po dvoch dňoch zo 79 tímov na 31.mieste a ECPU Slovakia team na 44.mieste.
V dnešný druhý deň sa opäť vyznačoval vysokým počtom pokút za porušenie dopravných predpisov, hlavne prekročenie rýchlosti čo neobišlo ani nášho Jakuba Hrušku. Zajtra čaká jazdcov nová veľmi náročná trať, ktorá je o 70 km dlhšia ( 330 km) ako trať prvých dvoch súťažných dní.
Výsledky ISDE 2012 sú zverejnené (on-line) na stránke: www.fim-isde-live.info
Zdroj: SMF
Pridané: 26.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2012 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, prvý súťažný deň - Redakcia
- ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, tretí súťažný deň - Redakcia
- ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, štvrtý súťažný deň - Redakcia
- ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, piaty súťažný deň - Redakcia
- ISDE 2012 Sachsenring, Nemecko - zmena v juniorskom trophy tíme tesne pred odchodom - Redakcia
- ISDE 2012: Šesťdňová dnes začína, kto nás bude reprezentovať? - Redakcia
- Druhý deň na šesťdňovej 2009 pre Slovákov smolný! - Awia
- Predposledný súťažný deň I.S.D.E. 2006 – trápenie jazdcov s počasím a náročnou traťou! - Awia
- Šesťdňová 2009 - 3. súťažný deň - Juniorka postúpila - Awia
- Šesťdňová 2009 - 5. deň - Slovakia junior trophy team na 10.mieste - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!