ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, druhý súťažný deň

 Zdieľať

Pridané: 26.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3645 [Šport - Šesťdňová]

25.9.2012 sa na 87.ročníku Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže (ISDE) odjazdil druhý súťažný deň, ktorý sa išiel po tej istej trati ako úvodný deň. Slovenský junior trophy team v zložení Jakub Hruška, Lukáš Rosina, Dušan Pauer a Martin Buchta došli do cieľa bez väčších problémov.

Po dvoch súťažných dňoch sa tím posunul na 14.miesto priebežného poradie svetovej súťaže juniorských trophy teamov. Po dnešných náročných šiestich testoch je z našej štvorice v hodnotení trophy a junior trophy tímov najlepšie Jakub Hruška na 139.mieste, Lukáš Rosina sa posunul na 141.miesto, Dušan Pauel, dnes z našich najlepší, je priebežne na 142.mieste a Martin Buchta poskočil na 151.miesto.

 Jakub HRUŠKA
Jakub HRUŠKA

Na vedúce miesto v JTT sa po dnešku prebojoval tím Veľkej Británie pred favoritmi z Francúzska a juniormi z USA. V hlavnej súťaži trophy tímov suverénne vedie tím Francúzska pred Austráliou a tretím tímom z Talianska. Medzi ženami vedie tím Francúzska pred Austráliou a Nemeckom.

V súťaži klubových tímov je z našej štvorice na 10.mieste Bobell Slovakia Team v zložení Zlatko Novosád, Branislav Belluš a Miroslav Ševela. Na 11.mieste je Unimarco Slovakia Racing team Marek Brečka, Jaroslav Postredný a Štefan Svitko, ktorý je v individuálnom hodnotení jazdcov klubových tímov na vynikajúcom druhom mieste. BMP Slovakia team je po dvoch dňoch zo 79 tímov na 31.mieste a ECPU Slovakia team na 44.mieste.

V dnešný druhý deň sa opäť vyznačoval vysokým počtom pokút za porušenie dopravných predpisov, hlavne prekročenie rýchlosti čo neobišlo ani nášho Jakuba Hrušku. Zajtra čaká jazdcov nová veľmi náročná trať, ktorá je o 70 km dlhšia ( 330 km) ako trať prvých dvoch súťažných dní.

Výsledky ISDE 2012 sú zverejnené (on-line) na stránke: www.fim-isde-live.info

Zdroj: SMF

Pridané: 26.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »