Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1873 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rossiho štvrtý triumf v rade

 Zdieľať

Pridané: 17.06.2002 Autor: sita
Čitatelia: 5651 [Šport - MotoGP]

Valentino Rossi získal dalšie víťaztvo v kategórii MotoGP, a túto sezónu má už päť víťaztiev z možných šiestich...

 Ukawa viedol pred Checom a Biaggim...
Ukawa viedol pred Checom a Biaggim...
BARCELONA 16. júna (SITA) - Úradujúci majster sveta Talian Valentino Rossi naďalej potvrdzuje svoju dominanciu v MS cestných motocyklov v triede MotoGP (do 990 cc), keď v nedeľu vyhral už piate zo šiestich podujatí tejto sezóny, z toho štvrté v rade. Rossi na motocykli značky Honda vyhral VC Katalánska na okruhu v Barcelone pred svojim tímovým kolegom Japoncom Tohru Ukawom a Španielom Carlosom Checom. V priebežnom poradí má Rossi pred druhým Ukawom už 48-bodový náskok.

Výsledky:
MotoGP:
1. Valentino Rossi (Tal.) Honda 44:20,679
2. Tohru Ukawa (Jap.) Honda 44:21,559
3. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 44:29,210
4. Max Biaggi (Tal.) Yamaha 44:32,597
5. Alex Barros (Braz.) Honda 44:43,061
6. Loris Capirossi (Tal.) Honda 44:50,775
7. Kenny Roberts (USA) Suzuki 44:52,204
8. Daidžiro Kato (Jap.) Honda 44:54,591
9. Olivier Jacque (Fr.) Yamaha 44:57,526
10. John Hopkins (USA) Yamaha 45:12,259

 Valentino Rossi
Valentino Rossi

Priebežné poradie po 6 pretekoch:
1. Valentino Rossi (Tal.) Honda 145 bodov
2. Tohru Ukawa (Jap.) Honda 97
3. Loris Capirossi (Tal.) Honda 65
4. Max Biaggi (Tal.) Yamaha 56
5. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 56
6. Norick Abe (Jap.) 52
7. Alex Barros (Braz.) Honda 51
8. Daidžiro Kato (Jap.) Honda 47
9. Olivier Jacque (Fr.) Yamaha 29
10. Kenny Roberts (USA) Suzuki 28

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 17.06.2002 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »