Anketa:
S dvojtaktami so vstrekovaním prichádza aj Husqvarna
ZdieľaťPridané: 07.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4743 [Novinky - Oznam]
Modely TE 250i a TE 300i modelového ročníka 2018 už vyjdú s novými dvojtaktnými motormi so vstrekovaním.
Výroba TE 250i a TE 300i MY2018 sa začne v júni a podľa výrobcu majú byť "od podlahy" úplne nové.
Husqvarna je jedným z najstarších výrobcov motocyklov vôbec, a logicky aj jedným z najväčších obhajcov používania dvojtaktov. Ako prvá priniesla motocykel stavaný primárne na jazdu v teréne. Dnes ju vlastní rakúska KTM, ktorá dvojtakty so vstrekovaním oznámila nedávno, takže ich použitie v Husqvarne je veľmi logické.
Viac informácií sa dozvieme až 30. mája.
Pridané: 07.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Husqvarna 2014 offroad test vo Sverepci - mikulec
- Vyskúšali sme dvojtakty so vstrekovaním Husqvarna 2018 - Awia
- Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti - Redakcia
- Test nových modelov Husqvarna 2014 - Redakcia
- Návšteva výrobných tovární značky KTM v Mattighofene - Awia
- Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 - Awia
- Príď si vyskúšať motorky Beta a Husqvarna, modely 2016 do Vyšného Medzeva - Redakcia
- Plasty na terénnu motorku kúpiš už aj v SCRUBdesignz - Redakcia
- Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008 - Awia
- Yamaha XT 660 R 2005 - BOSS
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!