Anketa:
Slovenská premiéra na Grand Prix v Macau
ZdieľaťPridané: 19.11.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2618 [Šport - Cestné Motocykle]
Záver medzinárodnej automobilovej aj motocyklovej okruhovej sezóny patrí už tradične podujatiu Macau Grand Prix. To sa tento rok konalo v ázijskom Macau už po šesťdesiaty prvý raz, pričom už 48. krát boli jeho súčasťou aj preteky motocyklov. Na mimoriadne náročnom mestskom okruhu lemovanom zvodidlami a bariérami z pneumatík sa po prvý raz predstavil aj slovenský motocyklový tím Yamaha Maco Racing.
Tím Bratislavčana Martina Kuzmu, ktorý už dvanásť rokov úspešne pôsobí vo vytrvalostných majstrovstvách sveta cestných motocyklov sa v Macau predstavil v spoločnom projekte s tímom CF Racing 32, ktorý zabezpečil dvoch pretekárov. Slovenský tím mal na starosti technické zabezpečenie, teda dva motocykle Yamaha YZF R1 kompletne na preteky pripravené v bratislavskej centrále tímu.
Ako jazdci sa v Macau predstavili Portugalčan André Pires, 25-ročný čerstvý majster Portugalska a o rok starší Juhoafričan Allann-Jon Venter, pričom obaja mali skúsenosti s týmto podujatím z vlaňajška. V úvodných tréningoch, ktorých a zúčastnilo 31 pretekárov z dvanástich krajín, sa dvojica jazdcov zoznamovala s Yamahami slovenského tímu. V prvej kvalifikácii nepríjemne spadol Pires a so zraneniami bol prevezený do nemocnice, odkiaľ ho však na druhý deň po nočnom pozorovaní našťastie mohli prepustiť. Na štart sobotných pretekov sa tak postavil len Venter, ktorý si v kvalifikáciách vyjazdil 17. štartovú pozíciu, pričom o tri sekundy zlepšil svoj vlaňajší čas. Svoje úspešné zžívanie sa s motocyklom Yamaha slovenského tímu potvrdil aj desiatym miestom v raňajšom zahrievacom tréningu pred pretekmi.
V samotných pretekoch museli jazdci viac ako šesť kilometrov merajúci okruh absolvovať dvanásťkrát. Venterovi sa po štarte podarilo udržať svoju sedemnástu pozíciu a hoci sa vzápätí prepadol, postupne sa prepracoval opäť dopredu a preteky dokončil na výbornom pätnástom mieste, ktoré je pre slovenský tím pri premiére na tomto podujatí rozhodne úspechom. Suverénnym víťazom pretekov sa stal britský jazdec Stuart Easton pred krajanmi Michaelom Rutterom a Martinom Jessoppom.
„Pretekov v Macau, ktoré sú jedným z najprestížnejších podujatí na prírodných okruhoch na svete sme sa zúčastnili po prvýkrát,“ vraví Martin Kuzma, majiteľ slovenského tímu. „Pre nás je pozitívne, že Allann-Jon Venter vybojoval na našom tímovom motocykli hneď pri našej prvej účasti pätnáste miesto. Škoda, že nemohol štartovať aj Pires, dôležitejšie však je, že jeho pád zostal bez vážnejších následkov na zdraví. Venter samozrejme videl, ako jeho kolega dopadol a mal potom aj po štarte trošku rešpekt, ale dostal sa do tempa a bol z toho nakoniec pekný záver našej tohtoročnej pretekárskej sezóny. Dúfam, že sme pripravili fanúšikom prírodných okruhov aj nášho tímu pekné sobotné ráno. Už teraz sme v príprave na toto podujatie aj pre rok 2015. Ďakujeme všetkým partnerom a fanúšikom za podporu.“
„Mám za sebou ďalšie vystúpenie na Macau Grand Prix a predovšetkým chcem vyjadriť svoju veľkú vďaku Martinovi Kuzmovi a jeho tímu Yamaha Maco Racing,“ vraví pretekár Allann-Jon Venter. „Motocykel bol úplne bezchybný a bolo pre mňa privilégiom jazdiť na ňom. Mechanici urobili všetko pre to, aby mi pripravili čo najlepšie podmienky. S každým výjazdom na trať som zlepšoval svoje časy a už v prvom tréningu som prekonal svoj vlaňajší najlepší čas! Veľká vďaka patrí aj Joao Fernandesovi z tímu CF Racing 32 a všetkým, ktorí mi umožnili tu štartovať, bola to skvelá skúsenosť spolupracovať s každým z nich.“
Pridané: 19.11.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016 - Redakcia
- MACO RACING oslavuje 20. výročie - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or - Redakcia
- Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019 - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- MS v endurance so slovenskou účasťou - sita
- 24 hodinové vytrvalostné preteky sú lákadlom pre Hondu ale aj slovenský Maco Racing - Redakcia
- Maco Racing tím na 24-hodinovke Bol d´Or - Risso46
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!