Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1426 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30108
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17771)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12337)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2014 Autor: Beal
[Šport - MotoGP]

Dočkali sme sa! Víťaz nebol jasný do posledného metra, Rossi utiekol Pedrosovi o 12 sekúnd.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Kvalifikácia postavila do prvej rady Marqueza, Iannoneho a Lorenza, Pedrosa bol v druhej a Rossi až v štvrtej rade. Boli sme zvedaví, kam sa dokáže vyšplhať Ducati s ich najrýchlejšími strojmi, či sa konečne chytí Lorenzo a či Rossiho reči o zabávaní fanúšikov neboli len prázdne keci.

Okruh Mugello si k svojmu štyridsiatemu výročiu od otvorenia nemohol želať krajšiu oslavu. Jazdci sa na svoju 120 kilometrovú púť Toskánskom vydali o druhej popoludní. Očakávania boli veľké. Najlepšie zabrala Ducati, Iannone sa hneď po štarte chopil vedenia a priaznivcov Ducati hodil do nepokoja. Udrží to? Nie. Lorenzo schladil horúce červené hlavy ešte v prvom kole. Poradie bolo prvý Lorenzo, druhý Iannone a tretí Marquez. Jorge ťahal ako besný, podarilo sa mu mierne odskočiť, lenže druhý španielsky býk nemá rád rozprávky so zlým koncom, kým Iannone stihol žmurknúť padol na tretiu priečku a Marc stíhal Lorenza.

V tranze silnejšom ako tibetský mnísi museli byť diváci na Rossiho tribúne. Štart z desiateho miesta vyzeral na zbytočne vyhodené prachy za vstupné. Pán štvrtých miest, ako sa mu hovorilo minulú sezónu však odštartoval parádne. Počas prvého kole sa prebojovával čoraz bližšie vedúcej dvojici. Fanúšikovia Ducati mohli začať vyťahovať škrabky na zemiaky. Stalo sa to v treťom kole, bez väčších nervov sa Rossi prešmykol na tretie miesto a pred budíkmi sa z čista jasna zjavil Marquez. Ale to by už bolo veľa. Lorenzo kládol do kotla a Marc prvý krát v tejto sezóne nevyzeral ako na vychádzke s pacientmi geriatrického oddelenia. Mal plné ruky práce s tým, aby sa Lorenzo nevzdialil. Kým fandovia trojice Lorenzo, Marquez a Rossi ohrýzali nechty od nervozity, Cal Crutchlov ich brúsil na asfalte. A keby len to. Oveľa horšie ako Calov pád vyzeral Bradlov, ktorého zostrelila Calova motorka. Našťastie sa nič vážne nestalo a preteky pokračovali ďalej.

Na obraz sa konečne dostal aj Pedrosa. Zo siedmeho miesta začal šplhať cez Doviziosa, Espargara a Iannoneho na štvrté miesto. Pochopiteľne, s niečím takým sa Iannone nemohol zmieriť a nasledovalo pár pekných súbojov o štvrté miesto. Do konca ostávalo len sedem kôl a Lorenzo bol stále prvý, keď prišla séria neskutočných bojov. Po prechode miesta štartu a cieľa sa jazdci tlačili k boxovej uličke, Lorenzo to urobil o pár metrov skôr a vyšiel mimo trať. Drobné zaváhanie, ktoré sa z pohľadu diváka nejavilo nijak tragicky však znamenalo maličké spomalenie a do prvej pravotočivej tak vpálil Marquez ako čerstvý líder preteku. Ak by sa niekto nazdával, že v tomto momente to bol koniec všetkého zaujímavého, veľmi sa mýli.

Dvojica španielov preletela okruh v metalovom tempe a vrátili sa späť na miesto posledného zúčtovania. Teraz to bol Lorenzo, ktorý sa vyviezol v „balíku“ a obehol Marca. Poradie sa tak opäť zmenilo. Prvý Lorenzo, druhý Marquez. Ibaže Jorge to prepálil, bol príliš dlhý a Marc sa vrátil späť do vedenia. Na pár sekúnd. Kým ho nevystriedal Lorenzo. Bolo to úchvatné, napínavé a neskutočne rýchle. Ako dva kolá pred tým aj teraz bolo na konci cieľovej rovinky rušno. Marc sa chystal vpred, lenže Lorenzo sa tak ľahko nevzdáva. Prišlo na dotyky lakťov aj motoriek, ale Marquez sa musel zmieriť s tým, že tento raz na prvé miesto nepôjde, aspoň nie v tomto momente. Ako by ste asi čakali, po celom kole sa znovu vrútili na to isté miesto a scenár sa opakoval. Marquez sa vyviezol za Lorenzom, do prvej pravej vošiel prvý, bol síce dlhý ale stihol skrížiť cestu Lorenzovi, ten musel stiahnuť rožky, pribrzdiť a prvou zákrutou dvadsiateho kola prejsť druhý. Chuť však nestratil, vnútrajškom ďalšej sa pretlačil späť na prvé miesto.

Diváci pri pohľade na súboje tŕpli, čo sa bude diať. Zdalo sa, že obom naozaj šibe. Zákruta sa blížila rýchlosťou 340km/h ale na brzdy nemyslel ani jeden. Bol to boj o tom, kto ich stlačí neskôr a tak sa stalo, že obaja to spravili neskoro. Obaja boli dlhí, ale Lorenzo tak odvrátil ďalší útok. Pri vjazde do posledného kola sa scenár zopakoval, Marc bol opäť príliš rýchly a netrafil ideálnu stopu, napriek tomu sa Honda pozbierala prekvapivo rýchlo a hoci to už tak nevyzeralo, stihol sa zaradiť na prvé miesto. Do konca kola mal Lorenzo už len jeden pokus o zvrátenie situácie, čo sa však nepodarilo ani tesne pod šachovnicou.

Do cieľa mimoriadne napínavého preteku tak prišiel prvý Marquez, druhý Lorenzo a tretí Rossi. Pod dlhej dobe to bol boj do posledných metrov a my si prajeme aby sa zopakoval.

Pretek
Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap
12593Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda173.841'38.254
22099Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha173.8+0.121
31646Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha173.6+2.688
41326Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda172.8+14.046
51144Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha172.7+15.603
6104Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati172.6+17.042
7929Andrea IANNONEITAPramac RacingDucati172.6+17.129
8819Alvaro BAUTISTASPAGO&FUN Honda GresiniHonda171.9+27.407
9741Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha170.9+41.886
10668Yonny HERNANDEZCOLEnergy T.I. Pramac RacingDucati170.7+45.212
11551Michele PIRROITADucati TeamDucati170.7+45.433
12417Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingHonda170.7+45.831
13345Scott REDDINGGBRGO&FUN Honda GresiniHonda170.7+45.839
1427Hiroshi AOYAMAJPNDrive M7 AsparHonda170.6+46.834
1515Colin EDWARDSUSANGM Forward RacingForward Yamaha169.1+1'09.554
1670Michael LAVERTYGBRPaul Bird MotorsportPBM168.5+1'17.789
1723Broc PARKESAUSPaul Bird MotorsportPBM167.4+1'35.031
1863Mike DI MEGLIOFRAAvintia RacingAvintia167.3+1'37.501
Not Classified
8Hector BARBERASPAAvintia RacingAvintia166.416 Laps
84Michel FABRIZIOITAOcto IodaRacing TeamART163.217 Laps
35Cal CRUTCHLOWGBRDucati TeamDucati169.120 Laps
6Stefan BRADLGERLCR Honda MotoGPHonda168.720 Laps
38Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha167.121 Laps

Celkové poradie

Pos.RiderBikeNationPoints
1Marc MARQUEZHondaSPA150
2Valentino ROSSIYamahaITA97
3Dani PEDROSAHondaSPA96
4Jorge LORENZOYamahaSPA65
5Andrea DOVIZIOSODucatiITA63

Foto: motogp.com

Pridané: 01.06.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »