Anketa:
MotoGP 2014 - VC Aragón
ZdieľaťPridané: 28.09.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 4082 [Šport - MotoGP]
Počas osemstého preteku MotoGP v Aragóne padli všetci okrem Lorenza.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Dvadsaťtri kôl na horúcom asfalte sľubovalo zaujímavý boj medzi armádou španielskych pilotov a talianskou špičkou. Realita bola totálne odlišná.
Štart sa podaril najmä Lorenzovi, ktorí sa hneď zo siedmej priečky prebojoval na štvrté miesto, opačne to mal Marquez, ten sa z pole position prepadol na druhé miesto.
Najčerstvejší vzduch do sania chlípala vedúca Ducati Andrea Iannoneho.
Poradie po pár zákrutách vyzeralo takto: Iannone, Marquez, Lorenzo, Pedrosa. Marc sa pokúsil o útok a na chvíľku si prvú priečku aj zobral, lenže Inannone je chlap so širokými lakťami a hneď mu túto „potupu“ oplatil, keď si zobral späť prvú priečku.
![]() |
Takéto poradie však vydržalo len jedno kolo, keď Iannone po chybe vyšiel mimo trať. Zdalo sa, že to udrží no po vjazde na trávu sa pustil do kotrmelcov. Medzičasom sa Rossi pretlačil na štvrté miesto a blížil sa k tretiemu Pedrosovi. Zdalo sa, že sa pokúsi potiahnuť na tretie na v pravotočivej sa priveľmi priblížil k jej vonkajšiemu okraju po tom, ako sa do zákruty začal ladiť driftom Dani Pedrosa. Valentino sa dostal na obrubník, vypustil zákrutu a zdalo sa, že má všetko pod kontrolou, lenže po výjazde na trávu padá podobne ako dva kolá pred ním Iannone a trať opúšťa na nosidlách.
![]() |
Video: Valentino Rossi - pád Aragon 2014
Pretek však pokračuje a vedenie tvoria traja Španieli. Vo ôsmom kole sa dostáva na vedúcu pozíciu Lorenzo. Kto vie, čo sa bude diať ďalej. Lorenzo má vzadu mäkkú pneumatiku kým obe Hondy nasadili tvrdú zmes. Teoreticky by Marquezovi aj Pedrosovi stačilo len čakať, kým Lorenzo začne na opotrebovanej guma spomaľovať. To ale neni Marcov štýl a hneď v nasledujúcom kole sa dostáva späť do vedenia.
V Španielsku začína pršať, v boxoch sa už od desiateho kola pripravujú mokré bajky. Deväť kôl pred koncom sa dážď zhusťuje a Marquez púšťa do vedenia Jorgeho. Prvá teda Yamaha sledovaná dvoma Hondami. Neviem dobre, čo to bola za finta, každopádne dážď sa stupňuje a po pár zákrutách napriek stále sa zhoršujúcim podmienkam ide vpred pred Lorenza Marquez a razom aj Pedrosa. Jazdí sa už oveľa opatrnejšie no aj tak si Hondy navzájom vymenia poradie snáď päť krát počas jedného kola.
Šesť kôl do konca ide prvý meniť motorku za mokrú Espargaro. Marquez sa do boxov napriek dažďu nechystá a slepo ho nasleduje aj Dani Pedrosa a za nimi aj Lorenzo. V tomto diétnom tempe prejdú ešte dva kolá. Z vedenia sa nikomu nechce ísť dole a obe Hondy sa púšťajú do ďalšieho mokrého kola. Lorenzo usúdil, že to už hraničí s hlúposťou a z vedúcej trojice odbočuje do boxov.
![]() |
Chvíľku po tomto momente si líha Pedrosa a o pár sekúnd ucíti na zadku tvrdosť asfaltu aj Marquez. Je jasné, že tento boj až moc pretaktizovali. Lorenzo sa vracia na trať a chytá sa vedenia. Obom pilotom od Hondy sa darí pozbierať svoje rozbité koráby a na počudovanie aj pokračovať do boxov, lenže to sú už ďaleko od medajlových pozícii. Na cieľovej čiare si to ešte rozdávajú o druhé miesto Espargaro s Crutchlowom.
Poradie pod šachovnicou tak vyzerá nasledovne: Lorenzo, Espargaro, Crutchlow, ktorý po dlhej dobe privádza Ducati na stupne víťazov.
Celkové poradie v seriály
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 292 |
2 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 217 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 214 |
4 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 202 |
5 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 142 |
foto: MotoGP.com a fanpage MotoGP
Pridané: 28.09.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Českej republiky - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi. - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2014 - VC Indianapolis - pretek - Beal
- MotoGP 2015 VC Španielska - Lorenzo útočí - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!