Anketa:
MotoGP 2014 - VC Indianapolis - pretek
ZdieľaťPridané: 11.08.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3320 [Šport - MotoGP]
Po letnej prestávke sa MotoGP prehuplo do druhej polovice série pretekov. Jazdci štartovali na okruhu Red Bull Indianapolis, nezmenilo sa prakticky nič.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Kvalifikáciu ovládol Marc Marquez, druhý na čiare bol Dovizioso a tretí Lorenzo. Štart a dve nasledujúce zákruty však poradie poriadne premiešali. Vedenia sa ujal Dovizioso na Ducati sledovaný Rossim, ktorý sa už v druhej zákrute preteku prešmykol na prvé miesto a závod viedol, tretí bol Iannone potom Marquez, Pedrosa a Lorenzo.
![]() |
Trvalo len jedno kolo, kým sa Marc Marquez preštrikoval na tretie miesto, Jorge Lorenzo išiel v rovnakom kole cez Pedrosu na piate, hneď v nasledujúcom na štvrté cez Iannoneho a nalepil sa na Marqueza. Výborný pretek v týchto chvíľach išiel aj Dovizioso tesne za Rossim, keď sa tento stav v prvej zákrute šiesteho kola zmenil a Ducati sa ukázala vo vedení preteku, Valentino sa snažil natlačiť späť vnútrajšom na prvé a došlo ku kontaktu. Obaja museli zákrutu vypustiť, vedenia sa ujal Marquez stíhaný Lorenzom. Nestáva sa často, že tento stav dokáže ešte niekto zmeniť no tieto preteky boli výnimkou. Rossi ide späť na prvé. Lorenzo nachytal Marca na brzdách a tak pretek na pár sekúnd viedli dve Yamahy stíhané Hondou, schválne píšem len pár sekúnd, lebo hneď v nasledujúcej zákrute sa Marquez vnútrajšom dostal na prvé miesto a svoj náskok do konca preteku už len zvyšoval. Lorenzo sa dostal pred Rossiho a 12 kôl do konca preteku sa už vo vedení neudialo nič zaujímavé, odstupy medzi prvými štyrmi pretekármi sa len zväčšovali a k žiadnym súbojom už nedošlo. Po letnej prestávke tak opäť prvý Marc Marquez, druhý Jorge Lorenzo a tretí Valentino Rossi.
Indianapolis, Sunday, August 10, 2014 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pos. | Points | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time/Gap |
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 160.3 | 42'07.041 |
2 | 20 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 160.2 | +1.803 |
3 | 16 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 159.9 | +6.558 |
4 | 13 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 159.7 | +10.016 |
5 | 11 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 159.2 | +17.807 |
6 | 10 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 159.1 | +19.604 |
7 | 9 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 159.0 | +20.759 |
8 | 8 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 157.9 | +39.796 |
9 | 7 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 157.8 | +40.507 |
10 | 6 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 156.9 | +55.760 |
11 | 5 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 156.3 | +1'05.130 |
12 | 4 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 156.3 | +1'05.346 |
13 | 3 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 156.1 | +1'08.919 |
14 | 2 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 156.1 | +1'09.203 |
15 | 1 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 154.8 | +1'30.613 |
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 250 |
2 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 161 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 157 |
4 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 117 |
5 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 108 |
foto: motogp.com
Pridané: 11.08.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Českej republiky - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2015 VC Španielska - Lorenzo útočí - Beal
- MotoGP 2014 - VC Japonska - Marc Márquez majter sveta 2014! - Beal
- MotoGP 2014 - VC Španielska - Catalunya - pretek - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!