ISSN 1336-6491 | Online: 3601 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 - VC Indianapolis - pretek

 Zdieľať

Pridané: 11.08.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3320 [Šport - MotoGP]

Po letnej prestávke sa MotoGP prehuplo do druhej polovice série pretekov. Jazdci štartovali na okruhu Red Bull Indianapolis, nezmenilo sa prakticky nič.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Kvalifikáciu ovládol Marc Marquez, druhý na čiare bol Dovizioso a tretí Lorenzo. Štart a dve nasledujúce zákruty však poradie poriadne premiešali. Vedenia sa ujal Dovizioso na Ducati sledovaný Rossim, ktorý sa už v druhej zákrute preteku prešmykol na prvé miesto a závod viedol, tretí bol Iannone potom Marquez, Pedrosa a Lorenzo.

Trvalo len jedno kolo, kým sa Marc Marquez preštrikoval na tretie miesto, Jorge Lorenzo išiel v rovnakom kole cez Pedrosu na piate, hneď v nasledujúcom na štvrté cez Iannoneho a nalepil sa na Marqueza. Výborný pretek v týchto chvíľach išiel aj Dovizioso tesne za Rossim, keď sa tento stav v prvej zákrute šiesteho kola zmenil a Ducati sa ukázala vo vedení preteku, Valentino sa snažil natlačiť späť vnútrajšom na prvé a došlo ku kontaktu. Obaja museli zákrutu vypustiť, vedenia sa ujal Marquez stíhaný Lorenzom. Nestáva sa často, že tento stav dokáže ešte niekto zmeniť no tieto preteky boli výnimkou. Rossi ide späť na prvé. Lorenzo nachytal Marca na brzdách a tak pretek na pár sekúnd viedli dve Yamahy stíhané Hondou, schválne píšem len pár sekúnd, lebo hneď v nasledujúcej zákrute sa Marquez vnútrajšom dostal na prvé miesto a svoj náskok do konca preteku už len zvyšoval. Lorenzo sa dostal pred Rossiho a 12 kôl do konca preteku sa už vo vedení neudialo nič zaujímavé, odstupy medzi prvými štyrmi pretekármi sa len zväčšovali a k žiadnym súbojom už nedošlo. Po letnej prestávke tak opäť prvý Marc Marquez, druhý Jorge Lorenzo a tretí Valentino Rossi.

Indianapolis, Sunday, August 10, 2014
Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap
12593Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda160.342'07.041
22099Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha160.2+1.803
31646Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha159.9+6.558
41326Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda159.7+10.016
51144Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha159.2+17.807
61038Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha159.1+19.604
794Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati159.0+20.759
8835Cal CRUTCHLOWGBRDucati TeamDucati157.9+39.796
9745Scott REDDINGGBRGO&FUN Honda GresiniHonda157.8+40.507
1067Hiroshi AOYAMAJPNDrive M7 AsparHonda156.9+55.760
11517Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingHonda156.3+1'05.130
12463Mike DI MEGLIOFRAAvintia RacingAvintia156.3+1'05.346
1335Colin EDWARDSUSANGM Forward RacingForward Yamaha156.1+1'08.919
14270Michael LAVERTYGBRPaul Bird MotorsportPBM156.1+1'09.203
15123Broc PARKESAUSPaul Bird MotorsportPBM154.8+1'30.613
Celkové poradie
Pos.RiderBikeNationPoints
1Marc MARQUEZHondaSPA250
2Dani PEDROSAHondaSPA161
3Valentino ROSSIYamahaITA157
4Jorge LORENZOYamahaSPA117
5Andrea DOVIZIOSODucatiITA108


foto: motogp.com

Pridané: 11.08.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »