Anketa:
MotoGP 2014 - VC Českej republiky
ZdieľaťPridané: 18.08.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3251 [Šport - MotoGP]
Keď v niektorom z predošlých pretekov vyriekol komentátor svoju myšlienku, že Marc nemôže vyhrávať celú sezónu, moc som tomu veriť nechcel, chlapčisko mal prevahu nad všetkými v každom preteku, a tak asi viacerí sme začali kalkulovať už len o tom, kto bude druhý a tretí.
Všetko nasvedčovalo tomu, že stav sa nezmení ani teraz. Marc Marquez ovládol kvalifikáciu a zaistil si nedeľný štart z prvej lajny. Pochváliť musíme aj chlapcov z Ducati, Dovizioso zajazdil druhý najrýchlejší čas a Iannone tretí. Nasledovali Bradley Smith, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo. Za zmienku z kvalifikácie stojí pád Valentina Rossiho, ktorý poslal svoju M1 k zemi, tá preletela štrkom a vyletela na obslužnú cestu. Len sekundu po jeho páde si na rovnakom mieste ustlal aj Alvaro Bautista a tak z tohto bola celkom slušná mela.
![]() |
Nedeľný pretek zrejme neušiel niekomu. Po štarte vyrazili do čela obe Ducati, ktoré za malú chvíľu skrotil Jorge Lorenzo s jeho tradičnou snahou o útek. Plán nevyšiel. O pár minút bol na Yamahe nalepený Dani Pedrosa. Netrvalo dlho kým sa Honda dostala do vedenia a rozdiel medzi Danim a Jorgem sa už len zväčšoval. Pred Ducati sa dostal aj Marc Marquez no nebolo to lahodné obiehanie o dve triedy slabších súperov aké zvykne predvádzať. Iannone za žiadnych okolností nechcel prepustiť tretie miesto Honde a v krátkom slede došlo k dvom kontaktom medzi nimi.
![]() |
Po tomto okamihu som, a asi aj vy, čakal ako Marc nastúpi svoje vražedné tempo a dotiahne sa na vedúcu dvojicu. To sa nestalo. Od desiateho kola bola v hre skôr otázka, či Valentino Rosii dokáže stiahnuť rozdiel na Marqueza a nebodaj ho aj predbehnúť. Rozdiel bol pomerne veľký, prišla reklama a po nej bol zrazu Valentino nalepený na španielovej Honde. Neuveriteľné. Vo svete veriacich priam dôvod na postavenie kaplnky a to najhlavnejšie prišlo deväť kôl do konca. Valentino sa natlačil pred Marqueza a odsunul ho mimo stupňov víťazov. Ako som už písal, do konca zostávalo deväť kôl, nasledovať malo množstvo súbojov o tretie miesto. Na veľké prekvapenie neprišli. Valentino Rossi sa Marcovi vzďaľoval stále viac a viac. Cieľovou čiarou prešli prvý Dani Pedrosa na Honde druhý Jorge Lorenzo s Yamahou a tretí Valentino Rossi tiež na Yamahe.
Výsledky VC Českej republiky 2014:
Pos. | Points | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time/Gap |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 166.6 | 42'47.800 |
2 | 20 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 166.6 | +0.410 |
3 | 16 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 166.3 | +5.259 |
4 | 13 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 165.9 | +10.454 |
5 | 11 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 165.5 | +17.639 |
6 | 10 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 165.4 | +17.834 |
7 | 9 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 165.1 | +23.819 |
8 | 8 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 164.7 | +29.621 |
9 | 7 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 164.6 | +30.364 |
10 | 6 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 164.2 | +37.639 |
11 | 5 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 163.1 | +55.604 |
12 | 4 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 163.0 | +56.727 |
13 | 3 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 163.0 | +56.908 |
14 | 2 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 162.5 | +1'04.135 |
15 | 1 | 2 | Leon CAMIER | GBR | Drive M7 Aspar | Honda | 162.5 | +1'04.902 |
16 | 15 | Alex DE ANGELIS | RSM | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 161.5 | +1'20.666 | |
17 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 161.3 | +1'24.282 | |
18 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 161.1 | +1'27.436 | |
19 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 160.4 | +1'38.867 |
Celkové poradie:
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 263 |
2 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 186 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 173 |
4 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 137 |
5 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 118 |
foto: motogp.com
Pridané: 18.08.2014 Autor: Beal Zdieľať
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Indianapolis - pretek - Beal
- MotoGP 2015 VC Španielska - Lorenzo útočí - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2015 VC Talianska - Lorenzo neporaziteľný, Marquez bez bodov - Awia
- MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!