ISSN 1336-6491 | Online: 3440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 - VC Českej republiky

 Zdieľať

Pridané: 18.08.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3251 [Šport - MotoGP]

Keď v niektorom z predošlých pretekov vyriekol komentátor svoju myšlienku, že Marc nemôže vyhrávať celú sezónu, moc som tomu veriť nechcel, chlapčisko mal prevahu nad všetkými v každom preteku, a tak asi viacerí sme začali kalkulovať už len o tom, kto bude druhý a tretí.

Všetko nasvedčovalo tomu, že stav sa nezmení ani teraz. Marc Marquez ovládol kvalifikáciu a zaistil si nedeľný štart z prvej lajny. Pochváliť musíme aj chlapcov z Ducati, Dovizioso zajazdil druhý najrýchlejší čas a Iannone tretí. Nasledovali Bradley Smith, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo. Za zmienku z kvalifikácie stojí pád Valentina Rossiho, ktorý poslal svoju M1 k zemi, tá preletela štrkom a vyletela na obslužnú cestu. Len sekundu po jeho páde si na rovnakom mieste ustlal aj Alvaro Bautista a tak z tohto bola celkom slušná mela.

Nedeľný pretek zrejme neušiel niekomu. Po štarte vyrazili do čela obe Ducati, ktoré za malú chvíľu skrotil Jorge Lorenzo s jeho tradičnou snahou o útek. Plán nevyšiel. O pár minút bol na Yamahe nalepený Dani Pedrosa. Netrvalo dlho kým sa Honda dostala do vedenia a rozdiel medzi Danim a Jorgem sa už len zväčšoval. Pred Ducati sa dostal aj Marc Marquez no nebolo to lahodné obiehanie o dve triedy slabších súperov aké zvykne predvádzať. Iannone za žiadnych okolností nechcel prepustiť tretie miesto Honde a v krátkom slede došlo k dvom kontaktom medzi nimi.

Po tomto okamihu som, a asi aj vy, čakal ako Marc nastúpi svoje vražedné tempo a dotiahne sa na vedúcu dvojicu. To sa nestalo. Od desiateho kola bola v hre skôr otázka, či Valentino Rosii dokáže stiahnuť rozdiel na Marqueza a nebodaj ho aj predbehnúť. Rozdiel bol pomerne veľký, prišla reklama a po nej bol zrazu Valentino nalepený na španielovej Honde. Neuveriteľné. Vo svete veriacich priam dôvod na postavenie kaplnky a to najhlavnejšie prišlo deväť kôl do konca. Valentino sa natlačil pred Marqueza a odsunul ho mimo stupňov víťazov. Ako som už písal, do konca zostávalo deväť kôl, nasledovať malo množstvo súbojov o tretie miesto. Na veľké prekvapenie neprišli. Valentino Rossi sa Marcovi vzďaľoval stále viac a viac. Cieľovou čiarou prešli prvý Dani Pedrosa na Honde druhý Jorge Lorenzo s Yamahou a tretí Valentino Rossi tiež na Yamahe.

Výsledky VC Českej republiky 2014:

Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap
12526Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda166.642'47.800
22099Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha166.6+0.410
31646Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha166.3+5.259
41393Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda165.9+10.454
51129Andrea IANNONEITAPramac RacingDucati165.5+17.639
6104Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati165.4+17.834
796Stefan BRADLGERLCR Honda MotoGPHonda165.1+23.819
8841Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha164.7+29.621
9738Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha164.6+30.364
10619Alvaro BAUTISTASPAGO&FUN Honda GresiniHonda164.2+37.639
11545Scott REDDINGGBRGO&FUN Honda GresiniHonda163.1+55.604
12451Michele PIRROITADucati TeamDucati163.0+56.727
1337Hiroshi AOYAMAJPNDrive M7 AsparHonda163.0+56.908
14217Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingHonda162.5+1'04.135
1512Leon CAMIERGBRDrive M7 AsparHonda162.5+1'04.902
1615Alex DE ANGELISRSMNGM Forward RacingForward Yamaha161.5+1'20.666
178Hector BARBERASPAAvintia RacingAvintia161.3+1'24.282
1863Mike DI MEGLIOFRAAvintia RacingAvintia161.1+1'27.436
1923Broc PARKESAUSPaul Bird MotorsportPBM160.4+1'38.867

Celkové poradie:

Pos.RiderBikeNationPoints
1Marc MARQUEZHondaSPA263
2Dani PEDROSAHondaSPA186
3Valentino ROSSIYamahaITA173
4Jorge LORENZOYamahaSPA137
5Andrea DOVIZIOSODucatiITA118

foto: motogp.com

Pridané: 18.08.2014 Autor: Beal Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »