Anketa:
Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých 2/5
ZdieľaťPridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 36090 [Vaše stroje - Moja motorka]
Za tmy vyrážam z Bardejova do Košíc. Sú 2 °C. Nedeje sa nič, krajnice sú znova OK, po ďalších 40 km ubudne dielik na palivomeri. Zisťujem, že sériový štít mi nepomôže, ale svetlo je kráľovské. Akoby ani nebolo z triedy osminiek. Diódy osvetľujú vozovku do strán priamo od predných kolies a predné tlmené svetlo jasne osvetľuje plochu, je skvelo nastavené na mestskú rýchlosť 50 – 70 km/h, / vtedy prejdeme 14 – 19 m za sekundu/.
![]() |
Stretávacie svetlá - výborné. |
Pripomínam, že na suchu z 50 km/h na 0 zastavíš vždy do 11m a po krátkom tréningu aj do 9 m. No a 9 m to sú dve stojace bežné autá za sebou. Chválospev pokračuje pri diaľkovom svetle. Ďaleko presahuje rýchlostné možnosti Tricity. Veď pozri fotografie. Žiarovka 55/60W H4, ktorú ľahko vymeníš ak strčíš ruku pod „sukňu“ medzi kolesá aj bez náradia a demontáže krytov. Foto v galérií. Prachovku nerátam ako kryt. Vzadu je diódové osvetlenie a počas života skútra by si ho nemal meniť. V smerovkách sú klasické žiarovky. Po zapnutí kľúča v zapaľovaní svietia len diódy vpredu a vzadu. Na mestskom skútri chýbajú výstražné svetlá. Chyba!
![]() |
Diaľkové svetlá. |
V noci na diaľnici pácham dopravné priestupky, avšak pomalou jazdou, to sa mi ešte nestalo. Pri hľadaní krytky objektívu zisťujem, že by som si prial osvetlený odkladací priestor, keď to majú majitelia skútrov Kymco a Sym v nižšej cenovej kategórii. Po ďalších 30 km ubudol dielik na palivomeri.
![]() |
V Košiciach na stavbe metra. |
Mesto a bezpečná jazda pre motocyklistov, teda ľudí, ktorí Tricity berú ako dopravný prostriedok
Na rovinu, Tricity sa nekupuje, aby si čakal v kolóne áut. Mesto si prosím, čím väčšie, tým lepšie, čím viac ulíc zo stredoveku ešte lepšie! V apríli 2015 stačia aj Košice. Stavajú tu totiž metro, výkopy sú hlboké. Električky nepremávajú a hlavné ulice v širšom centre sú rozkopané a neprejazdné. V tých užších ľudom praskajú steny domov od šialenej premávky. Riadny chaos. Robotníci sú rozmiestnení jeden na 100 m. To je pre Tricity raj. Kľučkuješ si po znečistenej vozovke, brzdíš silno a s istotou. Vyjazdené koľaje a ich prejazdy? Nič sa nedeje! Úsmev na tvári. Električkové priecestia prechádzam“ s palcom v nose.“ Niektoré zastávky MHD sú priamo na vozovke a zo zámkovej dlažby, už sa im nevyhýbam.
![]() |
Výhody na veľkých križovatkách. |
Najväčšiu radosť mám z veľkých križovatiek, prídeš na prvú pozíciu, predtým si kľudnou jazdou minul 400 m kolónu. No a odbočovanie môžeš urobiť podstatne bezpečnejšie, pretože na konci odbočovania nás čakajú pasce v podobe prechodov pre chodcov. Veď pozri obrázok a podľa mierky si uvedom vzdialenosť. Nezdá sa to, ale tu máme s Tricity nespornú výhodu. Kto skútruje do práce každý deň, vie o čom píšem. Samozrejme, niekedy odbočuješ v prúde vozidiel a jednoducho sa netrafíš medzi farbou nanesené pásy a asfalt, poklopy kanálov, výtlk opravený smolou a nie asfaltom a podobné chuťovky. Výjazd na obrubník pri parkovaní na riadidlách cítiš minimálne.
![]() |
Schod je vysoký po os kolesa. |
Pridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!