Anketa:
Úspešná sezóna Richarda Šikyňu - najmladší majster SR MX2
ZdieľaťPridané: 30.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4007 [Šport - Motocross]
Richard Šikyňa vo veku 17 rokov stal najmladším „Medzinárodným majstrom Slovenska“ v triede MX2 a dokázal sa dostať aj do TOP 5 v rovnakom seriáli v Čechách.
Okrem toho zaznamenal aj slovenský historický úspech na „Majstrovstvách sveta juniorov“, kde obsadil v triede MX125 fantastické 6. miesto a to v druhej jazde dokonca viedol a do cieľa prišiel nakoniec 3..
Video: MX Slovakia: Richard Šikyňa, najmladší slovenský MX2 šampión
Že je na správnej ceste dokázal aj počas reprezentácie Slovenska na „Motokrose národov“, kde aj napriek svojmu veku zajazdil spomedzi Slovákov najlepší výsledok a dokázal odjazdiť vyrovnané preteky aj s oveľa staršími a skúsenejšími svetovými jazdcami.
Pridané: 30.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015 - Redakcia
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch majstrov SR v motokrose 2015 - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014 - Redakcia
- Slovakia MX & QUAD Championships - MotoCorse cup 2015 – Beckov - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia “BRONZOVÝ” v 2. jazde MS v Španielsku 2015 - Redakcia
- Magická „šestka“ Richarda Šikyňa z tímu MX SLOVAKIA na MM ČR v Jiníne 2014 - Redakcia
- MAXXIS enduro a country cross MM SR dvojíc 2016 a záverečné vyhlasovanie - Redakcia
- Šenkvice uzatvorili seriál MM SR v motokrose 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!