ISSN 1336-6491 | Online: 2112 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Košice - Budapešť 3/3

 Zdieľať

Pridané: 24.06.2005 Autor: MajoKE
Čitatelia: 14829 [Mototuristika - Európa - Výlet]


 Vždy pripravené
Vždy pripravené

 Murény
Murény

Je tam v šere umiestnených mnoho akvárií a hlavne jedno obrovské s rozmermi 7x10x4m. Aj je zakomponované v pološere s možnosťou sedenia na malom pódiu a kľudne môžeš suchý vychutnávať podmorský svet. Ak budeš mať šťastie uvidíš kŕmenie žralokov potápačmi. Krásne sú murény, pyrane a vlastne všetko. Je to na dolnom konci mesta smer na Balatón, ale už 10km predtým sú návestia Capona a Tesco sú pri sebe. Je to na ul. Nagytetenyi.

Trochu sa občerstvím a pomaličky sa vraciam cez mestskú špičku a centrum okolo Dunaja. Od Tropicaria po značku koniec Budapešti je 29 km, trvá mi to asi 50 min. Pre istotu si zapnem ventilátor chladiča, asfalt je rozpálený a je kľučkujem medzi autami.

 Skočím na kokurz do MTV?
Skočím na kokurz do MTV?

Motorkárov je všade plno a ak je to len trochu možné vzorne sa zdravia, bezohľadu na druh moto. Usudzujem, že je zbytočné chodiť na motovýstavy, pretože všetko uvidíš na ceste od 600tisícových BMW cez Ducati, politrové skútre atď. Evidentne je vidieť, že ľudia sú tu majetnejší. Niekde pri meste Vác, zastavujem na mini odpočívadle, kľačím pri skútri. Prechádza moto, brzdí, otáča sa, zastavuje. Pýta sa, či je všetko OK. Keďže viem po maďarsky povedať len kladivo, vodný pavúk, horčica, lámanou nemčinou mu ďakujem za ochotu som OK. Aj keď vlastne nie som, lebo som... to správne slovo je nadšený. Cesta z hraníc do V. Krtíša je opäť skvelá. Prichádzam do Lučenca, kde za mnou pricestovala ženuška. Som trochu unavený a veľmi spokojný. Na druhý deň skútrujeme po okolí, ale to už je iný príbeh. Spiatočná cesta do Košíc je kľudná, bezpečná a priznám sa trochu pomalá, aj keď skútrik maká svoju maximálku. Sám som zvedavý dokedy bude tie niekoľko hodinové maximálky tolerovať a znášať. Čas ukáže.

<

Pridané: 24.06.2005 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »