ISSN 1336-6491 | Online: 1966 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Košice - Budapešť 2/3

 Zdieľať

Pridané: 24.06.2005 Autor: MajoKE
Čitatelia: 14822 [Mototuristika - Európa - Výlet]

V uličke (6. októbra-asi) smerujúc kolmo na rieku a budovu je múzeum televíznej techniky, je zdarma a ak si elektrotechnik budeš tam dlho. No nazveme to magnetofón z r. 1940, strihacie pulty z TV r.1960, magnetoskom 1964. TV kamery. Tak s tými kamerami natáčali Miazgovcov?

 Magnetofón
Magnetofón

 Philips Video 1964
Philips Video 1964

 Asi strihací pult
Asi strihací pult

Túlam sa po centre, vychutnávam priepustnosť ciest pre skúter. Takmer 99% vodičov sú vrcholne disciplinovaní. Niektoré predpisy nedodržujem, totižto prejazd na červenú, keď je križovatka zo všetkých strán zapchatá. Otáčanie cez dvojité čiary atď. sa všeobecne toleruje.

Ak si nebol s deťmi pri mori určite nevynechaj prehliadku Tropicaria. www.tropicarium.hu.

 Pre niekoho posledný pohľad.
Pre niekoho posledný pohľad.

 Zvláštna práca
Zvláštna práca

< >

Pridané: 24.06.2005 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »