Anketa:
HunGarian Baja 2019 – Slováci na stupni víťazov
ZdieľaťPridané: 13.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3507 [Šport - Rally]
Počas uplynulého víkendu (8. - 11. august 2019) sa v maďarskom Várpalote uskutočnilo záverečné podujatie seriálu svetového pohára FIM Bajas World Cup 2019. Do Maďarska vycestovala i početná výprava Slovákov, ktorá sa v náročnej medzinárodnej konkurencii nestratila a domov si takmer všetci doniesli cennú medailu za pódiové umiestnenie!
Pre všetkých účastníkov tejto prestížnej Baje bola pripravená 805 kilometrová neľahká trať v okolí mesta Várpalota a najväčšieho maďarského jazera Balaton.
Náš najskúsenejší enduro jazdec Štefan SVITKO (#1) všetkým dokázal, že po zranení ruky je už absolútne v poriadku. V Maďarsku si vo svetovom pohári vo svojej kategórii FIM Bike vybojoval vynikajúcu striebornú priečku! Rýchlejší ako on (konkrétne o 2 minúty) bol už len poľský jazdec Adam Tomiczek (#11).
„Cez víkend som štartoval na Hungarian baja. Už dvakrát som to po sebe vyhral, ale tretí sa mi to už nepodarilo. Išiel som na veľkej dakarovej motorke, pretože sa už čas kráti a pomaly sa mi treba preorientovať. Adam bol naozaj veľmi rýchly a kvôli mnohým kameňom som musel dávať pozor, aby som sa nedopustil žiadnych chýb." povedal Svitko po dojazdení.
Na treťom mieste skončil ďalší Poliak Maciej Giemza (#8). V konečnom hodnotení tohtoroťného svetového pohára BAJA motocyklov Štefan figuruje po absolvovaní len jedného preteku na 10. mieste.Víťazom kategórie FIM Bike sa v sezóne 2019 stal Benjamin MELOT (FRA), druhý skončil Jakub PIATEK (POL) a tretí Sultan AL BALOOSHI (UEA).
V kategórii FIM Quad exceloval náš Juraj VARGA (#52), keď za sebou nechal i priebežného lídra seriálu - ruského jazdca Aleksandra Maksimova (#51). Na poslednej Baji Juraj predviedol svoje kvality a do cieľa prišiel pred druhým Rusom s časovou rezervou viac než 13 minút! Stupeň víťazov dopĺňa Poliak Pawel Otwinowski (#53), ktorý preťal cieľovú čiaru so 16 minútovou stratou na prvého Vargu. Juraj varga skončil v konečnom hodnotení seriálu FIM Bajas QUAD na krásnom druhom mieste, prvenstvo si vyjazdil Aleksander Maksimov (RUS) a na treťom mieste skončil Daniel VILA VAQUES (ESP).
Okrem svetového pohára vo Várpalote štartovali jazdci i v otvorenom maďarskom šampionáte "I.O.B.C.". V tejto kategórii štartovalo celkom 7 Slovákov - Vladimír Preis, Martin Benko, Ján Hudák, Martin Dobiš, Jozef Oprchal a Róbert Bodor. V celkovom hodnotení bez rozdielu triedy maďarský otvorený majstrák medzi motorkami ovládli len slovenskí jazdci. Prvenstvo si od Balatonu odviezol Vladimír PREIS, druhé miesto patrilo Martinovi DOBIŠOVI a tretie Jozefovi OPRCHALOVI. Róbert Bodor skončil na 5 mieste, pred 6-tym Jánom Hudákom, Martin Benko, žiaľ, podujatie nedokončil.
Našim chalanom chceme touto cestou srdečne pogratulovať za veľmi úspešnú reprezentáciu Slovenska a Slovenskej motocyklovej federácie na tomto prestížnom podujatí. Veľká gratulácia patrí i Jurajovi Vargovi za striebro v celom seriáli svetového pohára Baja quadov.
Veríme, že takéto úspechy budú naši jazdci získavať i naďalej!
Viac informácii nájdete na: www.hungarianbaja.com/en/
Zdroj: SMF, oficiálny web podujatia; FB Juraj Varga
Pridané: 13.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Úspech Slovákov na HunGarian Baja 2018 - Redakcia
- 15. ročník „HunGarian Baja“ aj so slovenskou účasťou - Redakcia
- Svetový pohár Baja 2019 v Španielsku aj s Jurajom Vargom - Redakcia
- Maciek Giemza z Poľska sa stal víťazom Greece Rally 2020 - Redakcia
- Svitko suverénnym lídrom gréckej Serres Rally 2019 - Redakcia
- HunGarian Baja 2017 - mega foto galéria a Motomix XL Enduro Cup - Awia
- Slováci na Dakare 2019 - haro007
- Dakar 2024: Veľké finále, posledná 12. etapa Ricky Brabec víťazom Dakaru 2024, Svitko deviaty a Varga na pódiu! - Yanbu - Yanbu - Awia
- Juraj Varga víťazom Hellas Rally v Grécku! - Redakcia
- Juraj Varga víťaz gréckej Hellas Rally 2023! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!