Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2373 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km. 2/4

 Zdieľať

Pridané: 03.12.2019 Autor: MajoKE
Čitatelia: 17710 [Vaše stroje]

2.1 Bezproblémové.
2.1 Bezproblémové.

Vtedy som párkrát zaregistroval modrú Yamahu XT660R a chlapíka, čo stále jazdí. Teraz / október 2019/ sa dozvedám, že chlapík – Marek, mal eRko v rokoch 2005 - 2009 a natočil na nej 88.000 km, bez zásahu do motora. Víťazná taktika sa nemení a tak v roku 2009 mu hovorí pane Yamaha XT660Z Ténéré.

A tu začína príbeh.

Mareka som znova stretol v prešovskej Yamahe v októbri 2019.
„Stále máš zetko?“
„Áno“.
„Pozývam ťa na obed, môžem počuť tvoj príbeh?“
„Dohodnuté.“

2.2 Bezproblémové.
2.2 Bezproblémové.

O pár dní sa stretávame v Košiciach na stopke. Malá tenerka nie je na fotenie nijako pripravená, je to motorka na každodenné jazdenie. Marekove pohyby okolo nej sú automatické akoby boli spolu od nepamäti. Všímam si, že je nižší ako ja, meriam 176 cm a motorka má vyššie sedadlo 895 mm. Stúpačky nemajú gumu, Marek sa totiž pri nastupovaní postaví na stúpačku a potom prehodí druhú nohu. Stúpačka je hladká ako námestie v starom Dubrovníku. Preto je aj bočný stojan unavený.

2.3 Výmena pri 100.000km.
2.3 Výmena pri 100.000km.

Dohodneme si miesto na pár fotiek pri Bukovci. Chodím dookola okolo motorky a pozerám sa, akoby som tomu rozumel. Hľadám ošúchanú nádrž od kolien, prečalúnené sedadlo, ošúchané symboly na prepínačoch. Veď, keby ju tak 3 hodiny Marek čistil vyzerala by na 40.000 km. Marek mi ešte zdôrazňuje, nezabudni napísať, že nejazdím ťažký terén, aby tam bolo všetko pravdivé....Dáme spoločný obed, vymeníme si motorky na 60 km.

2.4 Hlavne nenápadne.
2.4 Hlavne nenápadne.

Krátka správa zo 60km.

Štartujem. Oooj, ako sa trasie. Aká príjemná spojka. Skromná palubovka, veď jazdci tejto moto sa dívajú na terén. Prevodovku som čakal ďaleko horšiu, ale Marek mal hrubé enduro čižmy a ja som pri radení musel dvíhať nohu zo stúpačky, aby som preradil a Marek na mojej pätou dvíhal radičku, lebo tam nevopchal nohu. Tak na tejto moto je zbytočné dávať ukazovateľ zaradeného kvaltu, keď spadnú otáčky pod 2500 ten protest motora musí cítiť každý.

2.5 Keď prisadne spolujazec.
2.5 Keď prisadne spolujazec.

Na 5tke tam máme ideálnych 130km/h pri 5000 otáčkach a to stačí. / v tom čase KTM 690 na 6tke 5000 otáčok -115km/h /. Schválne triafam nejaké nerovnosti na ceste, ktoré sú predkom vyžehlené ako na lietajúcom koberci, vzadu to trochu natriasa. Opatrne skúšam prednú brzdu, čakal som ponorenú vidlu ako na hojdajúcom koníkovi. Moja tenerka je o 1/3 prihnutá k tvrdosti, ale XT660Z bola o máličko mäkšia / vymenené pružiny/. Pri zastavení som musel vedieť, ktorú nohu chcem zložiť vopred.

< >

Pridané: 03.12.2019 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria