Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1462 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28775
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Retrospomienka na jesenné motocrossové preteky družstiev na šenkvickej trati 2001

 Zdieľať

Pridané: 21.04.2022 Autor: gilbert
Čitatelia: 3372 [História]

Nemienim tvrdiť, že z mojej strany mladosť-pochabosť by bola moja silná stránka, no vtedy som bol vo veku, kedy zrelá úvaha a ústretovosť rodine zvíťazila nad preferovaním hobby na úkor rodiny. Nastali zmeny v elektronizácii mojich produktov a komunikácii s redakciami, ktoré mali podobné predstavy ako ja o spolupráci. Začal som sa orientovať na motocykle, ktoré boli k videniu v inej destinácii mimo môjho bydliska a organizátori mali bližšie k histórii ako takej.

Vyprofiloval som teda svoju produkciu a orientoval sa viac na historické vozidlá vrátane koľajových. Táto reportáž bola akousi bodkou za systematickou propagáciou akcií na motocrossovej trati v Šenkviciach. Bolo to obdobie príjemné, obdobie, kedy človek bol v centre diania, rád na to spomínam, aj keď uplynulo odvtedy v Sisaku veľa tečúcej vody, ktorá odniesla do nenavrátna to čo bolo a teší ma, že sa to dá čítať a neupadne do zabudnutia.

titulka brožúrky
titulka brožúrky

Reportážou z jesenného záverečného motocrossového preteku som vo svojom živote uzavrel jednu kapitolu a síce pracné písanie na písacom stroji, kedy moje texty boli plné preklepov a doplnkov textu písaných ceruzkou. Prešiel som na personálny počítač s výbavou Windows 95. Podobne som uzavrel kapitolu svojej prezentácie šenkvického motocrossu. Neboli to ale moje posledné preteky, no boli posledné, kedy som sa už nemohol voľne pohybovať po depe a trati, už len s visačkou VIP, ktorá mi aj tak nezaručila získať nejaké interview a osobný kontakt s pretekármi.

maľba pána Trojana na titulke výtlačku Motocross 2- 1987
maľba pána Trojana na titulke výtlačku Motocross 2- 1987

Na tejto trati som sa už viac neobjavil. Vlastne predsa a to až v roku 2010. Začal som navštevovať podujatia v Starom kameňolome pod Pezinskou Babou. Tam bolo prostredie priaznivejšie a veteránisti, trialisti, či supermotardisti boli oveľa viac ústretoví ako šenkvickí motocrossári manipulovaní osobou starostky, ktorá príspevok od obce postavila na tom, či sa tam objaví Gilbert s fotoaparátom a bude či nebude si robiť poznámky. Sezóna 2001 bola aj tak pre mňa príjemná a bohatá na milé chvíle spojené s mojimi princeznami a motorkami ako takými. Spolupráca s printovými médiami na Slovensku bola vlastne len sporadická, a ak som komunikoval, tak len s vydavateľmi, pretože redaktori vtedajších časopisov naďalej zotrvávali v trende, ktorý som už neraz spomínal. Do absurdity to dotiahli dvaja páni z vtedy najlacnejšieho štvrťročníka na trhu. K tej situácii sa postupne prepracujem a poučením z tej transakcie je moje tvrdenie o zlodejoch a ich životnom trende. To ale je iná kapitola, ktorá sa motocrossu vôbec netýka.

príprava na stúpanie
príprava na stúpanie

Elektronický prepis strojom písaného textu

Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska Družstiev v motocrosse, jeseň 2001

Každoročné jesenné podujatie poriadané MOTOCROSS CLUBOM ŠENKVICE má už dlhoročnú tradíciu. Bohužiaľ tohtoročný termín 6.-7. 10. 2001 kolidoval s podujatiami svetového a rakúskeho šampionátu. Nominovaných bolo 18 družstiev, z toho 8 bolo juniorských (jazdci mali motocykle s objemom 85 - 125 cm³) a 10 seniorských (motocykle s objemom 125 - 250 cm³). Družstvá boli poväčšine zmiešané česko-slovenské. Takisto aj zahraniční jazdci z Maďarska, Slovinska a Talianska vytvorili zmiešané družstvá. Stabilne silné družstvá ako ORION LITOMYŠL, SLOVNAFT EUROVAT, či LR COSMETIC bojovali s družstvami ITT NITRA, NAFTEX LUČENEC, AERO SLOVAKIA, LADIEX YOKO za asistencie trojčlenných teamov AUTOMAX, OF-3 a EURO 2001. Zoskupenia ORION LITOMYŠL I. a II. spolu s LADIEX YOKO prezentovali českých jazdcov. Čisto slovenskí jazdci zas jazdili za teamy: TARGET HONDA KOMÁRNO, AERO SLOVAKIA TEAM, AERO SLOVAKIA II. a NAFTEX LUČENEC.

Sobotňajší program zahŕňal voľné tréningy do kvalifikačných jázd. Z tohto dňa vzišlo poradie JUNIOROV: ORION LITOMYŠL (Neugebauer Filip SK, Maca František CZ, Majer Michal CZ), NAFTEX LUČENEC (Kohút Martin SK, Kapajčík Róbert SK, RACÁK Tomáš SK), D. M. C. TEAM HUNGARY (Bittner Jiří CZ, Deczi Balazs H, Lecz Gergo H) a poradie seniorov ORION LITOMYŠL I. (Marek Vítězslav CZ, Masařík Petr CZ, Kouda Filip CZ), CMC HONDA - AERO SLOVAKIA I. (Kaňa Ľubor CZ, Riho Erik SK , Bilčík Andrej SK) a SLOVNAFT EUROVAT (Podmol Libor CZ, Čadek David CZ, Bučenec Tomáš SK).

sólo kacelerácia II
sólo kacelerácia II

opäť nestíham
znova lavica
prelet inej lavice
skok cez horizont

V nedeľu boli merané tréningy juniori 8/30 hod. a seniori 9/25 hod. Hlavný program začal prvou jazdou JUNIOROV na 15 min.+2 kolá. Po nej bola prvá jazda Seniorov na 30 min.+2 kolá. Poveternostné podmienky boli vynikajúce a jazdci jazdili naozaj rýchlo a ich skoky privádzali divákov do varu. O súboje jazdcov nebola núdza a takisto o kolízie, ktoré končili mimo trate. Nie vždy ale jazdci mohli v boji pokračovať, či to už pre úrazy alebo poruchy motocyklov. Na kolíziu s E. RIHOM doplatil diskvalifikáciou v jazde F. KOUDA. Tvrdenie riaditeľa pretekov p. Ing. Smižíka o skrátení trate bral manager teamu p. P. Kovář s nevôľou. Títo páni sa nezhodli vo výklade smerníc JURY pre Motocross. Do druhej jazdy vďaka úrazu S. KAROVIČA SK (AERO SLOVAKIA-LR COSMETIC) ani jeho teamový kolega J. KULHAVÝ CZ nenastúpil.

Rozjazdy druhých jázd boli tiež napínavé. JUNIORI opäť bojovali o cenné body a nedarovali si ani meter zo svojich pozícií. Do cieľa druhej jazdy prišli jazdci v poradí Neugebauer F.- KAWASAKI, Maca. F. - YAMAHA, Majer M.- HONDA, Kohút M.-HONDA, Lecz G.- SUZUKI, Bittner J.- YAMAHA, Deczi B.- KAWASAKI, Kapajčík R.- SUZUKI, Racák. T.- YAMAHA a prvú desiatku uzatváral Šimko.T.- SUZUKI ( AERO SLOVAKIA II.).
SENIORI predvádzali svoju techniku jazdy a športové náradie naozaj bravúrne. Prelety cez lavice a skoky cez horizont privádzali divákov do varu a kolízie spolu s napätým sprievodným slovom komentátora dávali tušiť poradie v súbojoch na popredných miestach. Odmávnutie v cieli prinieslo zaujímavé poradie jazdcov. Prvý skončil Masařík P. HONDA, Bartoš P. CZ KAWASAKI (LADIEX YOKO), Riho E. HONDA, Žerava M. CZ KTM (LADIEX YOKO), Bučenec T. SUZUKI (SLOVNAFT EUROVAT). Ako posledný dotlačil svoju nepojazdnú HONDU Talian MONTI MICHELE z družstva ITT NITRA.
V celkovom poradí ani výkony jazdcov ORION LITOMYŠL v obidvoch jazdách nepomohli udržať prvenstvo družstva ORION LITOMYŠL I., preto prvé v poradí bolo družstvo LADIEX YOKO. Tretie miesto získalo družstvo SLOVNAFT EUROVAT. Juniorské družstvá skončili v poradí ORION LITOMYŠL pred družstvom D.M.C. HUNGARY a NAFTEX LUČENEC.

Na protest proti rozhodnutiu o diskvalifikácii sa na dekorovaní víťazov kategórií nezúčastnilo družstvo ORION LITOMYŠL I. Čerešničkou na torte a vyvrcholením programu bola súťaž SUPER JUMP o najlepší skok pred divákmi. Túto atrakciu na prírodnej trati pravidelne pri uzatváraní motocrossových sezón zaviedol práve M-CLUB ŠENKVICE. Diváci búrlivým potleskom spomedzi piatich účastníkov ocenili akrobatické kreácie českého šampióna v tejto disciplíne P. KUCHAŘA prezývaného KUCHTA.

V novej sezóne 2002 Vás opäť usporiadatelia pozývajú na akcie, ktoré sa budú niesť v nálade pripomínajúcej 40 rokov usporadúvania motocrossových pretekov v Šenkviciach.

trena po dopade
trena po dopade

Pridané: 21.04.2022 Autor: gilbert Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: