Anketa:
BMW R 1250 RS, posledný z triedy 5/5
ZdieľaťPridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE
Čitatelia: 14667 [Vaše stroje - Moja motorka]
Servis.
Interval každých 10.000 km, ventily sa kontrolujú/nastavujú každých 20.000 km, taktiež výmena filtra a sviečok. Na 30.000 km sa mení olej vo vidle. O tlaku v pneumatikách sa dozvieš na displeji, aj jeho mierne klesanie a následné zobrazenie. Keby si zabudol na servis v aplikácií to máš zobrazené.
Motor.
Nazval som ho nevychovaný. Dobre, je to nevychovaný klenot. Niekedy ostanú piesty v nevýhodnej polohe pre štartér a musí s nimi zápasiť. / Aspoň ja si to myslím./ To, čo dokáže vyprodukovať je fantastické, všetky jeho otrasy a vibrácie mu odpúšťam. Niekedy v októbri som šiel z Košíc do obce Čierna Voda. Zámerne som kopíroval hranice SK/H. Bolo mokro a veľmi chladno, šiel som pár hodín do 3000 otáčok a brnela mi ľavá ruka. Také niečo sa mi stávalo na iných motorkách pri denných dávkach 1000 km denne. Bola to pomalá monotónna jazda. Ak však jazdíš normálne a užívaš si výkon a pružnosť nič podobné ti nehrozí. Budeš veľmi šťastný a spokojný. Napríklad pri 4000 otáčkach máš k dispozícií 50 kW a 125 Nm. Na ilustráciu, pre Hondu NC 750, X ADV 750 je to výkon z kategórie snov a dvojnásobný krútiaci moment.
Časopis Motorrad 23/2022 uvádza:
Pružnosť 60 – 100 km/h 3.1 sek, 100 – 140 km/h 3.1 sek, 140 – 180 km/h 3.6 sek. Z grafu stojí za povšimnutie, že od cca 2000 otáčok má 100 Nm. Toto motorky od 15.000 eúr, ktoré vedia na úrovni odviesť spolujazdca nedokážu. Spotrebu mám 5.4 l, čo je výborné vzhľadom k radosti z pohybu. Oproti modelu R 1250 GS má RS iný koncový prevod. Je teda živšie a spontánnejšie. Najbližšie príbuzné reťazové motorky sú Kawasaki Ninja 1000 SX a Suzuki GSX-S 1000 GT, sú o 20 – 25 kg ľahšie, ale rázvor majú kratší o 70 - 90 mm.
Záver.
Mohlo by sa z článku zdať, že k motocyklovému šťastiu potrebuješ 100 kW a kardan. Blbosť. Keď som v novembri prišiel vyplatiť Hondu X ADV 750 bolo na predajni nezvykle veľa šťastných ľudí. Ich úsmevy si budem pamätať. Prišli si prevziať dlho očakávané PCXka. Teda 11x slabší skúter. Niektorí si počas čakania spravili v Skalici vysokú školu, iní získali vodičák na autobus.
Po kúpe RS si vlož do peňaženky tajných 600 eúr na pokutu. Keď si len ležérne ideš s vyšším štítom, prichytíš sa pri 130 km rýchlosti, akoby nič. Možno som zbytočne dlho opisoval drobnosti, ale chcel som poskytnúť ucelený obraz aj za cenu nudnosti. Je mi jedno, čo si kúpiš motorka je moja, kúpená za moje prachy, nepotrebujem tu nikoho propagovať ani haniť. Tak veľa šťastia pri hľadaní správnej motorky.
Pridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora