Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1106 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28776
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11651)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW R 1250 RS, posledný z triedy 4/5

 Zdieľať

Pridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE
Čitatelia: 14666 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jazdné módy.

4.1 Myslím, plastové kelímky.
4.1 Myslím, plastové kelímky.

RAIN a ROAD. Za príplatok DYNAMIC a DYNAMIC PRO. Dobré, ale netreba spadnúť na zadok. Moja súčasná Honda X ADV 750 ich má viac a ten jeden užívateľský nastaviteľný USER má väčší rozsah nastavenia. Ale to už sme rozmaznaní. Ozaj by stačilo mať dva. Jeden dážď a jeden ostrý, spontánny. Samozrejme tým nastaveniam sa prispôsobujú asistenti ABS, trakčnej kontroly, aby sme sa hneď nezabili a odpúšťajú nám naše chyby.

Dá sa vypnúť ASC/DTC a ABS. Kontrolka ti bude trvalo svietiť. Skúšal som to len raz, nemám tú motorku ešte v rukách.

Vždy, keď som mal požičané nejaké BMW zdalo sa mi ovládanie podvozku a módov komplikované. Ale mýlil som sa. Na ľavej strane obsluhuješ tlmenie a pruženie, na pravej jazdné módy. Po čase je to detsky jednoduché.

Spolujazdec.

4.2 Vysoko ale pohodlne.  Pozor na vietor.
4.2 Vysoko ale pohodlne. Pozor na vietor.

Nezdá sa ale RS je dlhá motorka s rázvorom 1530 / o 45 mm dlhším ako turistický model RT / a spolujazdec sa ťa nebude dotýkať. Pochybujem, že sa bude opierať o nádrž. Sedí tak, že ho vôbec nechráni sériový štít, teda bude s vetrom bojovať a v prípade chladnejšieho počasia je vystavený väčšiemu chladu. Kožené gate sa šmýkajú na poťahu, keď ho prekvapíš nečakaným silným brzdením, môže sa stať, že sa neudrží madla, ktoré je skvele formované. Jednoducho sa na teba prilepí. Vtedy držíš na rukách dve hmotnosti a je dobré ak máš spojku a prednú brzdu nastavenú tak, že predlaktie a zápästie je v jednej rovine. Uhol stehna a lýtka vidíš. Vrchný kufor na opretie je asi nevyhnutnosť.

Prenos výkonu. Kardan.

4.3 Dobrá práca.
4.3 Dobrá práca.

Nie, zatiaľ som nešiel na lepšej motorke čo sa týka tejto témy. Akoby tam nebol. Žiadne rázy, pazvuky. Napr. na 2 keď ideš okolo 25-30 km/h a máš zavretý/otvorený plyn, tak že ideš na voľnobeh a jemne pridáš a uberieš, nič rušivé, akoby tam bol remeň. Škoda, že si nepamätám jazdné dojmy z F800ST, mala remeň. Tu si dovolím pripomenúť, že ten kardan je bohovský a venujem mu len tak málo chvály.

Svetlá.

4.4 Stretávacie svetlá.
4.4 Stretávacie svetlá.

Bravó. Svetlá síce neprisvetľujú do zákrut ani v modeli 2023. Ale pozri na ten rovnomerný svetelný kužeľ, ktorý začína takmer od predného kolesa!!! Stretávacie a diaľkové na 1*. Znova málo chvály, rozumej TEXTU za užitočný pokrok.

4.5 Diaľkové svetlá.
4.5 Diaľkové svetlá.

Brzdy.

Niečo neuveriteľné. Tu by som pochválil aj ich sprisahanie s asistenčnými systémami. Keď silno brzdíš, akoby si vyhodil kotvu. Veď priemer kotúčov je 320 mm a 276 mm. Roky chodím brzdiť na staré letisko pre čmeliakov, už tam bol aj nános prachu a ako vidno bolo vlhko v ovzduší nie na asfalte. Pri nejakom 8 brzdení zo 100 km/h na 0 som si uvedomil, že ja brzdím jedným prstom! Len tak mimochodom, šiel som na 2 pri 7000 otáčkach 102 km/h. Vôbec som nemal žiadny pocit riskovania. A to som bežne zastavoval na hranici 36 m. Smerovky sa rozblikali, páčky pulzovali. Ale motorka stabilná a istá. Ak núdzovo o život brzdíš z vyššej rýchlosti ako 50 km/h bliká brzdové svetlo, ak rýchlosť klesne pod 15 km/h blikajú aj smerovky.

4.6 Ten asfalt je ozaj drsný ako šmirgeľ.
4.6 Ten asfalt je ozaj drsný ako šmirgeľ.

Asistent rozjazdu do svahu HSC.

Spôsobil mi traumu a zdeptal moto ego na predvádzacej jazde v BB pred obcou Horná Mičiná. Otáčal som sa v stúpaní na nevhodnom mieste asi 200 m pod horizontom. Jasné, že keď sa otáčaš v stúpaní po otočení smeruješ dole svahom. Ale, čo keď ti chýba k otočeniu o 1800 5cm šírky cesty? Vtedy cúvneš s motorkou, ale keď ona sama zabrzdí? A ty nevieš, že silnejším stlačení brzdy ju odbrzdíš?! Ťahám, mykám motorkou, stojí ako pribitá, ja samozrejme brzdím, aby som nešiel dole svahom, odbrzdím a chcem ísť dozadu, sviňa brzdí aj tak. Fakt riadne pixxjem. V menu si poľahky túto funkciu vypneš, alebo len stlačíš silno brzdu. To sa dozvedám až na predajni. No nič, poznanie tejto drobnosti bolo stresujúce.

Výfuk Akrapovič a originálny vrchný kufor.

4.7 Čo ja viem, nič moc.
4.7 Čo ja viem, nič moc.

Som asi jediný človek, ktorému sa nepáčil a nevidel som žiadny dôvod, aby som ho tam nechal. Predal som ho a nasadil originál. V tom originálnom sa môžeš celý vidieť a upraviť sa, alebo krásavci, ktorí chodia ku barberovi sa môžu pri ňom učesať. Zvuk, ktorý vydáva originálny výfuk je nádherný. Charakterizuje ten nevychovaný motor a pánko zo Slovinska, by sa mal jeho úprave vyhnúť.

4.8 Malý, ale akoby tam nebol pri jazde. Výborné madlá.
4.8 Malý, ale akoby tam nebol pri jazde. Výborné madlá.

Tento 30 l kufor s opierkou ťa nijako neobmedzuje v rýchlosti. Kto ide veľmi rýchlo na motorke, vie o tom svoje. Je to Shad vyrobený pre BMW, ak je zatvorený, otvoríš ho bez kľúča. Je pevný a tuhý, nie ako základné kufre podobného objemu. Dorazy tlmia zatváranie veka.

< >

Pridané: 05.12.2022 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: