Anketa:
Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 59.
17.06.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7041 [Testy a predstavenia - Čižmy]

Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
Dominatori od Formy sú so mnou vo svete offroadu skoro od úplného začiatku Projektu Z cesty do terénu. Ak teda nepočítam prechodové obdobie, kedy som nosil vysokohorské turistické Lowa Tibet a nevybral si poriadne boty na motokros. Máme za sebou štyri roky nielen motokrosu, ale načuchli sme aj do endura a mal som ich párkrát aj na supermoto.
21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7057 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.
05.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6532 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro - čo to vlastne obnáša?
Nejdem tu písať definície ani odborné poučky, čo to enduro je a čo sa skrýva za týmto pojmom. Respektíve, čo všetko treba dodržať, čo všetko treba absolvovať a tak, aby sme sa mohli baviť o pojme enduro.
29.12.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6313 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Z motokrosu do endura?
No, vyzerá to už tak. Najprv sa mi zdalo, že to nie je bohvie čo, ale čím viac sa pohybujem vo svete blata, tým viac ma to ťahá aj do takéhoto odvetvia. A len dúfam, že sa to bude ďalej rozvíjať všetkými smermi.
22.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3304 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Ako som sa znova oplieskal a kto je na vine
Na porovnávacích jazdách Beta vs. Huska, ktoré sa konali na trati MX park Ladce, som sa okrem jednej jazdy vozil len a len na svojej Husacine. A aby som nebol divný, tak aj na tomto „tréningu“ som to znova oplieskal o zem.
30.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6049 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

"Blog" Projekt z cesty do terénu- Motokrosová trať Zváčka, Šaštín-Stráže
Staronová trať v Strážoch je opäť v plnej kondícii. Čerstvo prerobená, pozmenená a hlavne upravená. Čemoto sa pustili do toho, a takto to dopadlo.
22.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4095 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Blog Projekt z cesty do terénu - S endurami BETA RR na Žubor Cupe
Tak som znova neodolal hluku, prachu, blatu a smradu benzínu. Znova som vstúpil do tej istej rieky. A znova som sa vyváľal v Gbeloch.
28.07.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4017 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu – a som naspäť na asfalte!
Nepíšem, že to je prirodzený posun, to by bol skôr keby som sa posunul k endurkám, ale myslím, že aj toto patrí do tohto projektu.
21.07.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3509 [Šport - Cestné Motocykle]

Blog Projekt z cesty do terénu - Naspäť na asfalt?
Dlho som sa neozval a dlho som ani nejazdil. V poslednej dobe som strašne zaneprázdnený a na Husacinu nezostáva čas. Ale niečo málo času som si nakoniec našiel.
16.05.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4292 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu – Tak som dostal prvý krát „kolo“ ...
Ďalšie kolo Žubor Cupu som znova absolvoval len ako aktívny účastník - dokumentarista. Počasie sa nám vybláznilo viac ako v Senici a ideálny podklad zmenilo na kĺzavú hnusobu.
30.04.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3877 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Nedeľné povozeníčko
Do ďalšej sezóny som si „predsavzal“, že si ju chcem hlavne užívať, nikam sa nebudem náhliť, nebudem tlačiť na pílu a budem krosiť úplne len pre radosť. Na jednej strane je ťažké ukočírovať svoju hlavu v týchto medziach, ale na strane druhej, tá odmena za to je fakt parádna.
25.04.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3427 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu – sezóna zahájená, ale po novom...
Tak som sa tešil na novú sezónu, až som ju skoro ani nezačal. Tak už to býva, ale aj s tým sa treba popasovať.
24.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3120 [Šport - Motocross]

Projekt z cesty do terénu – Sezóna ukončená na celkovom treťom mieste
Tak tu máme koniec roka a s ním aj koniec sezóny. Mal som v pláne odjazdiť celý seriál Motoshop Žubor Cup a aj niečo pomimo. Bohužiaľ, ako býva už pravidlom, že človek mieni, pánboh mení...a tak tomu bolo aj tentoraz.
11.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5953 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu: Finančná náročnosť - Cesta vs. terén
Čím ďalej, tým viac otázok na mňa smerujete, či už v správach, cez FB alebo osobne. Na jednu častú otázku som už aj tu prisľúbil odpoveď. Teraz sa ju posnažím objasniť. Na pomoc som si prizval Filipa Danča, okruhára, ktorý začal zabŕdať aj do terénu, na jeho Honde CR125.
27.11.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3662 [Šport - Motocross]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Narodzeňinové kroseňí v Morafském Jáňe
Keď som minulý rok narodeniny „oslavoval“ krosením v Moravskom Jáne, vôbec som neplánoval, že aj ďalšie oslávim tu na miestnej dráhe. A ajhľa, nedávno mi v hlave skrsol nápad, FB trochu pomohol s rozoslaním a na svete je prvý ročník Narodzeňinového kroseňá.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!