Anketa:
Blog Projekt z cesty do terénu - S endurami BETA RR na Žubor Cupe
ZdieľaťPridané: 22.09.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4096 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Tak som znova neodolal hluku, prachu, blatu a smradu benzínu. Znova som vstúpil do tej istej rieky. A znova som sa vyváľal v Gbeloch.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
![]() |
Po dlhšej prestávke pre pracovné a rodinné povinnosti som bol zlomený vlastnou povahou a prišiel som sa dokatovať na motokros do Gbelov. Posledný tohtoročný Motoshop Žubor Cup som si proste nevedel, a ani nechcel, nechať ujsť. K dispozícii som mal tentokrát dokonca dve mašiny.
Už pár dní mám doma na test dva enduro špeciály z talianskej dielne BETA. Tie som dostal do pazúrov úplne novučké, ešte zabalené a s nulou na tacháči. "Ta to je veľká frajerina" ...
O každej bude samozrejme samostatný test a bude aj niečo naviac. To niečo sme spískali spolu s Mišom. Ale o tom neskôr. Teraz už len krátko k pretekom.
![]() |
Tento rok som motokrosu moc nedal. Na začiatku sezóny len dva preteky Senica a Gbely ako aktívny účastník, potom testovačka Huska 2014. Potom som sa pustil skôr do projektu ako Husacinu priúčať k asfaltu. Ak by som nebol nedávno na testovačke model Husqvarna 2015 vo Sverepci, moje jazdenie v teréne by teda dokopy nebolo skoro žiadne. Našťastie som mal na test ešte tri Bety. Ale ani jedno z tohto jazdenia nenahradí normálny plnohodnotný tréning. Na druhej strane, aspoň pár minút v stupačkách. To aby som nezabudol, ako sa to vlastne ovláda v teréne.
Našťastie som nezabudol a v Gbeloch som sa postavil na štart oboznamovacieho a meraného tréningu a do prvého závodu s dvojtaktnou dvakrát tak objemnou raketou ako mám ja. Jesto 300 kubíčkov v jednom valci pracujúcom na dve doby. K jazde a pocitom sa vyjadrovať nebudem, to si nechám do článku o danej motorke, len v krátkosti krátky výcuc komentu môjho "manažéris" tatka:"...moc to nejede co, lebo na tvojí ket jedeš, tak to zavíja, vreščí a táto len tak plkoce. Skoro jak na volnobjech. Aj ket išeus dost friško, zdáuo sa mi, jak kebi ten motor nesce jet..." Som mu to vysvetlil a aj podľa toho, koľkých som obehol po páde a následnom stíhaní z predposledného miesta, usúdil sám, o čom tá motorka asi je.
![]() |
Do druhej rundy som zobral jej sestru, pre rok 2015 novú tripade so vstrekom. Tak isto nebudem písať čo a ako, ale po prvej ostrej jazde som musel skočiť k Zlatkovi Novosádovi do servisu na pár úprav. Tie som potom testol v ďalšej runde a následne zhodnotil ako veľký posun. Aj o tom bude viac v ďalších článkoch.
Takže nakoniec som v Gbeloch absolvoval štyri plus jednu rundu na dvoch úplne rozdielnych motorkách, ktoré vlastne ani nie sú z továrne určené primárne na takéto jazdenie. Cez to všetko, z môjho pohľadu krásny deň za nami a so spokojnosťou a po vlastných, síce totálne unavených, som sa vrátil k rodine.
foto: RHplusB, Andrej Šíma, Ján Buchel
Pridané: 22.09.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Z motokrosu do endura? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro - čo to vlastne obnáša? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Gbely, aj tvrdé pády patria k tomu - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Žubor cup Senica - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Kľačany - mikulec
- Blog Projekt z cesty do terénu – prvý tohtoročný tréning - mikulec
- Blog“ Projekt z cesty do terénu – konečne plnohodnotný tréning - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Ďalší tvrdý dopad - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Vištuk - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!