Anketa:
„Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján
ZdieľaťPridané: 12.11.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 6320 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Po chvíľkovej prestávke zapríčinenou chorobou som sa konečne dostal na motorku a navštívil som ďalšiu trať. Relatívne čerstvo vybudovanú pieskovú trať v Moravskom Svätom Jáne.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Krátky popis
Hlboký piesok, nízke tobogány a drážky, ktoré sa môžu „zmeniť“ každé kolo. Sedem skokov, z toho sú tri lavice s pozvoľným dopadom a štyri malé skoky. Trochu väčšie ako „odjebky“ ale nie sú ani vysoké, ani dlhé.
Sedem ľavých a štyri pravé zatáčky, pár roviniek, aj to poväčšine krátkych. Celkovo je trať kratšia, ale o to rýchlejšie sa dá zapamätať.
Krátky úvod po mojom:
Video: MX trať Moravský sv. Ján
Opis trate
Po vjazde z depa poza prvú alebo poslednú točku (ako sa to vezme) sa pripojíš na trať a už ťa pomaly začne vítať piesková zrada. Točíš do pravej otvorenej zatáčky, nasleduje krátka rovinka, za ňou malý skok, kde hneď po dopade a kratučkej rovinke treba točiť doľava a následnú pravú môžeš prejsť vnútrom.Tu sa dá ale očakávať hlboká drážka, ktorá dokáže pekne preškoliť. A ak nemáš moto dobre zvládnutú, buď sa ti predné stočí a zlomí ti motorku, alebo to pod malým plynom neustojíš a zvalíš sa na bok.
Takže túto točku možno radšej brať vonkajškom a oprieť sa do tobogánu a tak mať na výjazde väčšiu rýchlosť. Aj keď znova po krátkej rovinke nasleduje ďalší malý skok. Za skokom sa trať zatočí doľava. Znova je tu viac možností prejazdu. Mne sa zdala najlepšia vonkajšia stopa v tobogáne. Je tu úplne hlboký piesok a tak sa prejazdom každej motorky menila či už vnútorná alebo aj stredová drážka. Vonkajšia stopa do tobogánu bola skoro stále rovnaká a hlavne pri prejazde vonkajškom sa tak rapídne nezníži rýchlosť a tak aj na výjazde máš potrebnú rýchlosť v hlbokom piesku. Pred tebou je ďalší malý skok za ktorým nasleduje lavica s pozvoľným doskokom. Takže sa dá skákať úplne hoci kde.
Za ľavicou je mierna točka doľava a v nej je v jednom mieste tvrdý šmykľavý zvláštny podklad. Za mini rovinkou vojdeš do esíčka, ľavá – pravá, obe beriem vnútrom. Znova malý skok a za ním točka doprava a následne ďalšia ľavica znova s pozvoľným dopadom.
Po dopade mierne doľava po trochu rozbitej rovinke, z ktorej vpáliš do ľavej točky. Tu je asi znova najlepšie ísť po vonkajšom tobogáne a zas tak mať potrebnú rýchlosť na výjazde a následnou najdlhšou ľavicou. Zas má pozvoľný dopad, takže dopad netreba nejako obzvlášť triafať. Ďalšiu poslednú (alebo možno poslednú) ľavú točku je možno lepšie brať na vnútro, do drážky a následne výjazd vypustiť von a tak skrížiť cestu tomu, čo pôjde vonkajším tobogánom. Ten čo ide vonkajškom má síce väčšiu rýchlosť, ale takto ho ustrihneš a mal by si zostať vpredu.
Video je bohužiaľ tmavé, keďže som jazdil už dosť neskoro. Každopádne sa tam ešte chystám, tak určite toto video nahradím lepším a doplním aj nejaké foto od Filipa. (snáď ho prehovorím a dotiahnem ho tam)
Video: Husqvarna CR 125 - MX trať Moravský sv. Ján
Záver
Trať s hlbokým pieskom, skôr pomalá a krátka. Pár nezákerných skokov a lavice ktoré vďaka pozvoľným dopadom netreba mať naskákané. Trať sa mi zdala ťažká ale zároveň ľahká. Ťažká je kvôli podkladu, kde treba držať plyn skoro stále čo to ide. Málo kde sa dá flákať a vypúšťať. Ľahká je vďaka krátkosti a jednoduchosti skokov.
Umiestnenie medzi stromami pôsobí „útulno-súkromne“ a zabezpečí v podstate bezveterné počasie a pieskový podklad ideálne jazdenie aj v upršaných mesiacoch. Dobré zázemie vďaka prístrešku a posedeniu je zas len plus.
Trať by som odporúčal pri jesennom a zimnom jazdení, poprípade na natrénovanie techniky jazdi v hlbokom piesku. Určite vhodná aj pre endurákov.
Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.
Pridané: 12.11.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Dubňany - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – Novinka v projekte a 1. tréning - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - prvý pád tejto sezóny a hneď aj druhý :-) plus bonus - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012 - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - zrenená ruka a následné opatrenie - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Endurovje príprafka - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!