Anketa:
Články - Šport - Cestné Motocykle
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 436 až 450 z cekového počtu: 445.
30.06.2003 - castka-racing Čitatelia: 8263 [Šport - Cestné Motocykle]

V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý
Na treťom preteku ME cestných motocyklov v Assene opäť kraľoval Častka Racing Team.
27.06.2003 - castka-racing Čitatelia: 7869 [Šport - Cestné Motocykle]

Častka Racing Team sa stále zlepšuje
Lukáš Pešek a Taro Sekiguchi vo štvrtok v Assene (NL) zdieľali medzi sebou ťažký súboj v kvalifikačných tréningoch 3. preteku ME, z ktorých Lukáš vyšiel víťazne.
02.06.2003 - castka-racing Čitatelia: 7382 [Šport - Cestné Motocykle]

Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný
Druhý pretek seriálu Majstrovstiev Európy bol opäť pre CASTKA RACING TEAM úspešný.
16.05.2003 - sita Čitatelia: 5925 [Šport - Cestné Motocykle]

Majstrovstvá ČR minibikov v Dubnici nad Váhom
Minibiky v nedeľu v Dubnici nad Váhom
07.05.2003 - sita Čitatelia: 6401 [Šport - Cestné Motocykle]
MS v endurance - v Imole smola Slovákov
Slovák Libor Buček po páde v pretekoch MS v endurance na okruhu v Imole v nemocnici
02.05.2003 - sita Čitatelia: 6563 [Šport - Cestné Motocykle]
V Imole štart MS v endurance aj so slovenskou účasťou
Svetový šampionát vytrvalostných pretekov cestných motocyklov odštartuje pretekmi na 200 míľ v Imole...
29.04.2003 - sita Čitatelia: 7374 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny
Slovenský Častka Racing Team absolvoval svoju tohtosezónnu súťažnú premiéru v rámci osemdielneho seriálu Euro Open 2003, ME v cestných pretekov motocyklov.
19.04.2003 - sita Čitatelia: 6510 [Šport - Cestné Motocykle]
MS v endurance so slovenskou účasťou
Stálym účastníkom tohtoročného svetového šampionátu endurance bude v kategórii Superproduction aj slovenský tím Maco Moto racing team Slovakia
20.08.2002 - sita Čitatelia: 6269 [Šport - Cestné Motocykle]
V Hričove sledovalo šprint 5500 divákov
2. podujatie seriálu M-SR v motocyklovom šprinte
27.05.2002 - sita Čitatelia: 10237 [Šport - Cestné Motocykle]

Častka na Hungaroringu šiesty
ME cestných motocyklov - Hungaroring
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!