ISSN 1336-6491 | Online: 1050 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)

Články - Šport - GP 250

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 24.

18.08.2003 - sita Čitatelia: 7147 [Šport - GP 250]

-

V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii

Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne

 

06.08.2003 - feci Čitatelia: 12726 [Šport - GP 250]

-

Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne

Najlepšia ženská pretekárka Katja Poensgen nemala práve najľahší návrat do preteku GP. Rok 2003 bol rokom readaptácie na 250ky
potom čo rok jazdila na silnejších strojoch v Nemecku. Teraz vyzerajú veci okolo pretekov pre 26 ročnú pretekárku po pár vydarenejších
závodoch lepšie...

 

12.05.2003 - sita Čitatelia: 6340 [Šport - GP 250]

-

Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc

Veľká cena Španielska - do 250 cc

 

25.10.2002 - sita Čitatelia: 6974 [Šport - GP 250]

-

Melandri najmladším majstrom sveta

Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 250 cc

 

09.09.2002 - sita Čitatelia: 6559 [Šport - GP 250]

-

VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc

VC Portugalska cestných motocyklov

 

17.06.2002 - sita Čitatelia: 6277 [Šport - GP 250]

-

V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri

Talian Marco Melandri na stroji Aprilia sa stal víťazom pretekov v kubatúre do 250 cc na šiestom podujatí MS cestných motocyklov - VC Španielska.

 

04.06.2002 - sita Čitatelia: 6455 [Šport - GP 250]

Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie

Výsledky VC Talianska seriálu MS cestných motocyklov do 250 cc

 

20.05.2002 - sita Čitatelia: 6527 [Šport - GP 250]

-

Fonsi Nieto získal svoje druhé víťaztvo...

Veľká cena Francúzska MS v cestných motocykloch - výsledky kubatúry do 250 cc

 

06.05.2002 - sita Čitatelia: 5840 [Šport - GP 250]

-

V Jereze triumfoval v 250 cc Nieto

Španielsky jazdec Fonsi Nieto triumfoval na domácej trati po neuveritelnej stíhacej jazde v závere pretekov...

 

23.04.2002 - feci Čitatelia: 7063 [Šport - GP 250]

-

Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...

Marco Melandri si vybojoval svoje druhé víťazstvo v 250kách v kariére, keď dominoval od štartu až do cieľa.
Hneď po tom, čo nabral získal prvé miesto v prvej zákrute závodu, nepustil ku kormidlu žiadneho iného pretekára...

 

08.04.2002 - feci Čitatelia: 7220 [Šport - GP 250]

-

Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci

Veľká cena Japonska sa jazdila za dosť ťažkých podmienok, keď mokrá trať značne sťažovala jazdcom
ovládateľnosť motocykla. Najlepšie odštartovali Matsudo, Sakai tretí de Puniet za ním Aoki,
Locatelli a šesticu uzatváral Battaini.

 

06.11.2001 - feci Čitatelia: 7004 [Šport - GP 250]

-

Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal

Daijiro Katoh po svojom raketovom nástupe do MotoGP dokázal svoju suverenitu rekordnými
výkonmi, keď zvíťazil tohto roku už na 11 veľkej cene, keď skončil pred Talianmi na
Aprilii Marcom Melandrim a Robertom Locatellim.

 

22.10.2001 - feci Čitatelia: 6741 [Šport - GP 250]

-

Malaysian GP, 250ky - Katoh sa už z trónu kráľa 250iek nenechá zhodiť

Japonský jazdec na Hodne získal svojím výťazstvom na veľkej cene Malajzie titul majstra sveta v 250kách. Katoh porazil svojho večného rivala Haradu v 20 - kolovom závode dľžky 5,54 km v Sepangu za tropickej horúčavy.

 

16.10.2001 - feci Čitatelia: 6058 [Šport - GP 250]

-

Qantas Australian 250cc Grand Prix - Katoh opäť bližšie k titulu majstra sveta

Zdá sa, že dobre rozbehnutého Katoh-a už nikto nezastaví na ceste k triumfu v 250kách, keď na veľkej cene Austrálie vyhral už svoju 9-tu veľkú cenu.

 

08.10.2001 - feci Čitatelia: 6281 [Šport - GP 250]

-

GP Pacifiku - 250ky - Po Katoh-ovom páde tentoraz ľahká záležitosť pre Haradu

Očakávaný boj medzi dvoma domácimi hviezdami v 250-kách sa nikdy neudiaľ, keď po chybe Marca Melandriho
Daijiro Katoh nedokázal odvrátiť pád. Tento nebezpečne vyzerajúci pád znamenal ľahkú
pohodovú jazdu pre Tetsuya Haradu.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »