Anketa:
Články - Bleskovky - Novinky
Zobrazujem články 871 až 885 z cekového počtu: 878.
15.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20543 [Bleskovky - Novinky]

Motoride Dakar Adventure 2008 - Ako dostať 3 červy do plechovky
Dostať naše tri prerastené motorky (červy) do dodávky (plechovky) je kľúčová záležitosť pred cestou do Maroka.
08.11.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 4723 [Bleskovky - Novinky]

Ministerstvo vnútra plánuje kúpiť asi 100 motoriek
Ministerstvo vnútra plánuje kúpiť približne sto motocyklov. Časť z nich by mala byť určená pre mestskú premávku a ďalšie pre diaľnice a mimomestskú premávku.
06.11.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6217 [Bleskovky - Novinky]

Dixojawa na predaj!
Áno, Dixova úspešná Jawka 350, na ktorej už postváral pár psích kúskov, je na predaj.
06.11.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6633 [Bleskovky - Novinky]

Priamo z Milána - Honda, KTM, BMW, Ducati a ostatné
Takto večer už sú známe v podstate všetky novinky pre rok 2008. Awia posielal informácie a fotky počas celého dňa priamo z Milána.
05.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6894 [Bleskovky - Novinky]

Miláno už klope na dvere - Novinky 2008
Už o niekoľko hodín odchádzame do Milána na výstavu EICMA 2007, kde značky vybalia ďalšie motocyklové novinky. Čo tam na nás čaká?
28.10.2007 - campa Čitatelia: 6397 [Bleskovky - Novinky]

Superstar dnes večer nielen v rockovom štýle
Jeden z motorideákov (campa) dnes na pódiu...
24.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6037 [Bleskovky - Novinky]

Race to Dakar na Discovery Channel už túto sobotu
Zaujímavý dokument od tvorcov videa Long Way Round vo forme seriálu začína na Discovery Channel už túto sobotu.
22.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5884 [Bleskovky - Novinky]

Počet Ducati Desmosedici RR limitovaný na 1500 kusov
Tak neváhaj z tohto počtu je už 1250 kusov rezervovaných.
Predchádzajúce | 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!