Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 346 až 360 z cekového počtu: 493.
24.07.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22080 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?
I stalo sa čo sa dalo očakávať, hmotnosť pod 200kg a cena okolo 10.000 eur ostali iba zbožným prianím. Ale konečne môžme debatovať o hotovej veci a nie dohadoch, Honda Africa Twin je oficiálne predstavená.
18.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7099 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2016: Honda CRF250R a CRF450R
Svoje nové motocrossové novinky pre rok 2016 predstavila už aj Honda. Model CRF450R a CRF250R sú zase raz o čosi lepšie.
17.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8524 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2016: Yamaha YZ250F a YZ450F
Inovované motocrossové štvortakty od Yamahy sa dočkali nielen modernizácie ale prídu na trh aj v špeciálnom farebnom prevedení oslavujúcom 60-te výročie značky.
16.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4042 [Novinky - Predstavujeme]

BMW Concept Path 22 - motorka so surfom na boku
Vo Francúzku v meste Biarritz na festivale Wheels & Waves BMW ukázalo verejnosti nový koncept s názvom BMW Concept Path 22. Jedná sa o verziu BMW R NineT v štýle scrambler s pripevneným surfom na boku.
15.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3012 [Novinky - Predstavujeme]

Victory Project 156 - špeciál pre Pikes Peak
Číslo v názve odráža počet zákrut na slávnom preteku do vrchu Pikes Peak a Victory sa na ňom zúčastní po prvý krát s motocyklom, ktorý nesie na teraz meno Project 156.
14.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7890 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2016: Kawasaki KX450F - viac výkonu, menej kilogramov
Kawasaki ženie vývoj svojich motocrossových modelov stále vpred a tak tu máme novú Kawasaki KX450F modelového roku 2016. Úspora hmotnosti, nárast výkonu, lepšia ovládateľnosť.... skrátka zlepšenia o ktorých počúvame rok čo rok.
03.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10591 [Novinky - Predstavujeme]

Motorent.sk - požičaj si novú motorku
Na víkend hlásia perfektné počasie a ty si zrovna bez motorky? Kamaráti sa chystajú na zraz a ty sedíš doma? Klikni na motorent.sk a požičaj si novú motorku na koľko potrebuješ a môžeš dokonca aj vyhrať!
14.05.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23095 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: Yamaha NMAX 125
Yamaha predstavila nový skúter vo svojej ponuke a to model NMAX. Skúter má zaujať najmä mladých a to svojim dizajnom, no pri jeho vývoji bola kľúčová aj redukcia spotreby paliva.
27.04.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5326 [Novinky - Predstavujeme]

Jazdci z celej európy, môžu ovplyvniť budúcnost projektu LiveWire - prvý elektro Harley-Davidson
Európski jazdci majú jedinečnú príležitosť ovplyvniť budúcnosť projektu LiveWire – prvého elektrického motocykla Harley-Davidson.
26.04.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6244 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: Ducati 1299 Panigale, Panigale S a 1199 Panigale R - kam až to povedie?
Rodina superšportov Ducati dostáva opäť novú šťavu. Stúpa objem motora, stúpa výkon... a tak tu máme Ducati 1299 Panigale.
23.04.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11934 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: Kawasaki Versys 650 – univerzál zmenil svoju podobu
Tak ako veľký Versys, aj ten malý dostal poriadny facelift. Pochopiteľný krok od Kawasaki, zjednotiť dizajn a ešte viac zatraktívniť obľúbený univerzálny model.
16.04.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17241 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv
Triumph sa rozhodol inovovať svoj adventure motocykel strednej triedy, teda model Tiger 800. Do sezóny 2015 tak prichádzajú rovno 4 verzie tigríkov.
08.04.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 14565 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2015: Kawasaki Z300 - vyzlečená malá Ninja
No ok, slovo vyzlečená zase až také výstižné nebude, kapôt má Kawasaki Z300 dosť, je to však naháč, presnejšie streetfighter pre mladých, odvodený od zabehnutej malej Kawasaki Ninja 300.
29.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5275 [Novinky - Predstavujeme]

MV Agusta F4 RC (Reparto Corse) oficiálne predstavená
Séria únikov informácií a fotografií ohľadom novinky MV Agusta F4 RC je za nami a konečne tu máme oficiálne predstavenie nového superšportu z Varese.
20.03.2015 - Landal Čitatelia: 5306 [Novinky - Predstavujeme]

Adventure oblečenie Klim Overland
Zoznámenie so základnými modelom motorkárskeho oblečenia z kolekcie Klím.
Predchádzajúce | 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!