Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Predstavujeme
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 231.
08.11.2022 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6553 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

EICMA 2022: Suzuki odhaľuje dve novinky GSX-8S a V-Strom 800DE s novým paralelným dvojvalcom
V Miláne Suzuki dnes novinárom a verejnosti odhalila dve horúce novinky postavené na báze nového 776 kubíkového, DOHC, paralelného dvojvalcka s 270 stupňov posunutou kľukou.
01.06.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6644 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavila motokrosy 2023, CRF450R aj v edícii 50th Anniversary
Z víťazného radu motokrosových strojov značky Honda sa najvýznamnejšie zmeny pre rok 2023 dotkli modelou CRF450R. Pre smer vývoja modelu CRF450R boli rozhodujúce najmä skúsenosti jazdcov tímu HRC získané v Majstrovstvách sveta FIM v motokrose (FIM World MXGP), či v šampionátoch AMA Supercross a Pro Motocross. Výsledkom sú modely CRF450R pre rok 2023, ktoré sa ľahšie ovládajú, sú rýchlejšie a umožňujú jazdcovi zostať v sedle dlhší čas.
12.04.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6417 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavil Nightster, svoj najľahší a najšportovejší stroj
Harley-Davidson, jedna z najstarších svetových značiek motocyklov, dnes predstavila „zmenšeninu“ svojho Sportstera S, novinku Nightster. Pracuje v nej motor Revolution Max s objemom zmenšeným na 975 kubíkov a suchá hmotnosť je len 211 kg.
26.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5849 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavuje nové výkonné motocykle radu Grand American Touring, Cruiser a CVO
Harley-Davidson pridáva do svojej ponuky motocyklov 2022 vysoký výkon a customový štýl a predstavuje osem nových modelov. Všetky sú poháňané motorom Milwaukee-Eight® 117, najvýkonnejším sériovo montovaným agregátom v ponuke Harley-Davidson. Medzi nové modely patrí Street Glide® ST a Road Glide® ST v rade Grand American Touring, výkonnejší model Low Rider® S a nový Low Rider ST® v rade Cruiser a štyri superprémiové modely z ponuky Harley-Davidson® CVO™ (Custom Vehicle Operations™).
24.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 7364 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Atómový reaktor v zelenom - Kawasaki Z H2 SE (2021) s kompresorom
Bisťu, mnoho vody pretieklo Dunajom i Hornádom odkedy sme naposledy testovali dáku Kawasaki! Zhodou okolností to bol rovnaký model aký tu máme dnes, ibaže bez semiaktívneho podvozku. Poď sa s nami teda mrknúť, či Z H2 ťahá stále tak mocno sťa atómový reaktor alebo či ju nepostretlo dáke zhoršenie v dačom inom.
24.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4169 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vianočný darček pre kroskárov - elektrická Stark Varg
Úplne nová značka a úplne nový stroj, navyše elektrický! A z fotiek je zrejmé, že aj schopný. Varg má aj dobré komponenty. Na takúto „elektrinu“ by sme sa naozaj mohli tešiť!
10.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6154 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati predstavila viac než sexi enduro DesertX
Všetci sme vedeli že príde, ale že bude nakoniec tak blízko konceptu predstaveného na výstave Eicma, a že bude vyzerať až tak neodolateľne, nikto z nás netušil. Dámy a páni, prichádza prvé ozajstné enduro od Ducati, úplná novinka s názvom DesertX.
07.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8312 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Triumph riadne inovoval Tiger 1200 - bude v piatich verziách, aj s 30-litrovou nádržou
Už to bolo na spadnutie, ale Triumph nás aj tak držal v napätí, pretože nového veľkého „Tajgra“ ukázal až po výstave Eicma. Lepšie povedané, na výstave bol iba polepený predprodukčný model, ale k nemu ani písmenko. Tiger 1200 prichádza v piatich verziách, z ktorých dve majú 30-litrovú nádrž a ani jedna nemá 17-palcové zadné koleso.
03.11.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8121 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna Norden 901 konečne realitou!
Dva roky od predstavenia konceptu a po mnohých špekuláciách je tu konečne finálna podoba prvého väčšieho cestovného endura od Husqvarny, dvojvalca Norden 901. Parametre ukazujú, že sa máme na čo tešiť.
28.10.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 5696 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati prináša najšportovejšiu Multistradu V4 Pikes Peak, 17-palcové kolesá a jednoramenná kyvka sú späť!
Tradičné prvky veľkej Multistrady sa vrátili, nová Pikes Peak má čisto športové rozmery obutia, aj krásnu jednoramennú kyvku, k tomu kopec dedikovaných dielov vrátane karbónu. Ducati priniesla aj športovejšiu verziu osemstovkového Scramblera pod názvom Urban Motard.
21.10.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 45331 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)
Honda práve predstavila očakávaného plnokrvného turistu na každý deň, model NT1100. Pohonnou jednotkou je radový dvojvalec, ktorý poznáme z modelu Africa Twin, a ktorý môže byť doplnený automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou. V sérii má NT1100 pomerne bohatú výbavu.
08.10.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7534 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki má ďalšie retro - Z650RS (2022)
Po úspechu Z900RS bolo takmer jasné, že Kawasaki do podobného šatu oblečie aj svoj menší naháč, Z650. Retro veľmi letí a Kawasaki rozhodne má na čo nadväzovať.
25.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3112 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MV Agusta pridáva k F3 najvyššiu verziu RR - kopec karbónu a krídelká
K doterajšej F3 Rosso, ktorá pre rok 2022 tiež prešla menšími úpravami, prichádza naložená verzia RR. Má karbónové prítlačné krídelká, aerodynamicky tvarovaný predný karbónový blatník, ľahšie kolesá a vyššie plexi.
22.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6739 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Suzuki predstavila športovo-cestovnú GSX-S1000GT (2022)
Na základe naháča GSX-S1000 a v duchu staršieho GSX-S1000F, ale s viacerými novými technológiami, podstatnými zmenami či úplnými novinkami vo svete Suzuki prichádza moderný športový a výkonný cesťák GSX-S1000GT.
17.09.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4732 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki odhalila nadupanú Z900 SE 2022
Kawasaki pokračuje s odhaľovaním nadupaých verzií svojich modelov s označením SE. Tentoraz sa dostal na radu aj športový naháč Z900 a SE verzia dostáva nové brzdy Brembo M4.32, zlatú vidlicu a tlmič ÖHLINS a ďalšie vylepšenia...
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!