Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3302 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13188)

Články - Šport - Rally

Zobrazujem články 601 až 615 z cekového počtu: 616.

13.01.2004 - sita Čitatelia: 8588 [Šport - Rally]

-

Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien

Rely Dakar 2004 - 12. etapa

 

13.01.2004 - sita Čitatelia: 6607 [Šport - Rally]

Dakar 2004 - Víkendové etapy v Mali zrušené

Organizátori Rely Dakar 2004 zrušili víkendový program pre obavy o bezpečnosť účastníkov...

 

09.01.2004 - sita Čitatelia: 6796 [Šport - Rally]

-

Dakar 2004 - Na čele už Roma a Peterhansel

Rely Dakar 2004 - 8. etapa - výsledky

 

09.01.2004 - sita Čitatelia: 5737 [Šport - Rally]

-

Dakar 2004 - Najdlhšiu etapu vyhral Masuoka

V kategórii motocyklov sa v 7. etape menilo poradie na vedúcich priečkach

 

07.01.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 12002 [Šport - Rally]

-

Paríž – Dakar

„Noc v púšti je vždy úžasná. Nič nepočujete, absolútna prázdnota...“ (Stéphane Peterhansel, šesťnásobný víťaz rely)

 

20.01.2003 - sita Čitatelia: 8261 [Šport - Rally]

-

Prehľad víťazov Rely Dakar

Prehľad víťazov 25 ročníkov Rely Dakar.

 

20.01.2003 - sita Čitatelia: 6250 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar 2003 - Triumfy Masuoku, Saincta a Čagina

Záverečnou 17. etapou v okolí svetoznámeho letoviska Šarm el-Šejk sa v nedeľu skončil jubilejný 25. ročník Rely Dakar 2003.

 

20.01.2003 - sita Čitatelia: 5668 [Šport - Rally]

Rely Dakar 2003 - Smolná 16. etapa pre Peterhansela

Sobotňajšia predposledná 16. etapa Rely Dakar 2003 bola smolná pre vedúceho jazdca medzi automobilmi Francúza Stephana Peterhansela na Mitsubishi.

 

17.01.2003 - sita Čitatelia: 5919 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar 2003 - Premiérové víťazstvo Alphanda

Bývalý francúzsky zjazdár Luc Alphand sa vo štvrtok tešil z premiérového víťazstva na Rely Dakar. Štrnásta etapa priviedla účastníkov jubilejného 25. ročníka podujatia až na breh Nílu, k Údoliu kráľov, do starovekého Luxoru.

 

16.01.2003 - sita Čitatelia: 6027 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar 2003 - Meoni triumfoval, chce získať hetrik

Telefonica Dakar 2003 - 13. etapa

 

15.01.2003 - sita Čitatelia: 5715 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar - V 12. etape prekvapenia medzi motocyklami

Telefonica Dakar 2003 - 12. etapa

 

13.01.2003 - sita Čitatelia: 9026 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar - Peterhansel zvýšil náskok

Telefonica Dakar 2003 - 11. etapa

 

10.01.2003 - sita Čitatelia: 6431 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar - Šinozuka v ohrození života

Telefonica Dakar 2003 - 8. etapa

 

09.01.2003 - sita Čitatelia: 6423 [Šport - Rally]

Rely Dakar - Prvý vážny test bez väčších problémov

Rely Dakar 2003 - 6. etapa - výsledky

 

07.01.2003 - sita Čitatelia: 6487 [Šport - Rally]

Rely Dakar - V 5. etape triumfoval Masuoka

Rely Dakar 2003 - 5. etapa

 

| 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

Triumph-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »