Anketa:
Rely Dakar - Prvý vážny test bez väčších problémov
ZdieľaťPridané: 09.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6358 [Šport - Rally]
Rely Dakar 2003 - 6. etapa - výsledky
![]() |
Alfie Cox |
Šesťnásobný víťaz tohto podujatia v súťaži motocyklov sa tak opäť dostal na prvú priečku priebežného poradia pred Japonca Hirošiho Masuoku, ktorý na aute rovnakej značky došiel v utorok do cieľovej oázy Ghadames (zapísaná v svetovom dedičstve UNESCO) so stratou 1:44 min. Celkovo posledná etapa na tuniskom území merala 278 km. Odstup za vedúcou dvojicou pretekárov sa tak ešte zväčšil a tretí v priebežnom poradí Belgičan De Mevius už na Peterhansela stráca viac ako pätnásť minút. Veľké problémy s elektronikou mal dvojnásobný víťaz Dakaru Jean-Louis Schlesser, ktorý ostal visieť v dune a stratil veľa času. Medzi motocyklistami sa z prvého tohtoročného etapového víťazstva tešil Juhoafričan Alfie Cox, ktorý došiel do cieľa s viac ako minútovým náskokom pred Španielom Juanom Romom. Výsledky 6. etapy zamotali priebežné poradie a dvojica Meoni - Roma už na vedúceho jazdca Richarda Saincta stráca iba 17 sekúnd. V súťaži kamiónov sa opäť presadila rodinná dvojica De Rooyovcov na ťahačoch značky DAF. Druhé etapové víťazstvo zaznamenal mladší Gerardus, jeho otec Johannes stratil 1:40 min. Trištvrte hodiny na víťaza stratil "Mr. Dakar" Čech Karel Loprais na tatre, ktorý sa tak prepadol z druhého až na šieste miesto v priebežnom poradí. Na čele sú De Rooyovci, keď vedie Johannes De Rooy. Tretí Rus Čagin už stráca viac ako 7 minút.
Výsledky - 6. etapa (El Borma - Ghadames, 278 km):
Motocykle:
1. Alfie Cox (JAR) KTM 2:27:54 h
2. Juan "Nani" Roma (Šp.) KTM +1:07 min
3. Cyril Despres (Fr.) KTM +1:59
4. Fabrizio Meoni (Tal.) KTM +2:58
5. Richard Sainct (Fr.) KTM +5:06
6. Miran Stanovnik (Slovin.) KTM +7:13
Automobily:
1. Stéphane Peterhansel (Fr.) Mitsubishi +2:02:56 min
2. Hiroši Masuoka (Jap.) Mitsubishi +1:44 min
3. Gregoire De Mevius (Belg.) BMW +4:30
4. Kendžiro Šinozuka (Jap.) Nissan +6:33
5. Ari Vatanen (Fín.) Nissan +8:36
6. Miki Biasion (Tal.) Mitsubishi +9:20
Kamióny:
1. Gerardus de Rooy (Hol.) DAF 2:34:40
2. Johannes de Rooy (Hol.) DAF +1:40
3. Andre de Azevedo (Braz.) Tatra +8:50
4. Firdaus Kabirov (Rus.) Kamaz +14:23
5. Vladimir Čagin (Rus.) Kamaz +14:41 s
6. Karel Loprais (ČR) Tatra +45:45
Priebežné poradie (po 6. etape):
Motocykle:
![]() |
Richard Sainct - vedúci jazdec priebežného poradia |
2. Meoni +17 s
3. Roma +17
4. Cox +3:33
5. Despres +4:23
6. Marc Coma (Tal.) KTM +21:26
Automobily:
1. Peterhansel +55 s
2. Masuoka +49 s
3. De Mevius +15:32
4. Šinozuka +16:27 min
5. Biasion +23:33
6. De Villiers +31:39
Kamióny:
1. Johannes de Rooy 7:37:03
2. Gerardus de Rooy +6:35
3. Čagin 7:08, 4. De Azevedo +12:13
5. Kabirov +14:52
6. Loprais +39:33
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 09.01.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Rely Dakar - V 5. etape triumfoval Masuoka - sita
- Dakar 2004 - Na čele už Roma a Peterhansel - sita
- Rely Dakar - Peterhansel zvýšil náskok - sita
- Rely Dakar - V 12. etape prekvapenia medzi motocyklami - sita
- Rely Dakar 2003 - Meoni triumfoval, chce získať hetrik - sita
- Rely Dakar - Šinozuka v ohrození života - sita
- Rely Dakar 2003 - Smolná 16. etapa pre Peterhansela - sita
- Prehľad víťazov Rely Dakar - sita
- Rely Dakar 2003 - Triumfy Masuoku, Saincta a Čagina - sita
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!