ISSN 1336-6491 | Online: 2186 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rely Dakar 2003 - Meoni triumfoval, chce získať hetrik

 Zdieľať

Pridané: 16.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 5966 [Šport - Rally]

Telefonica Dakar 2003 - 13. etapa

 Fabrizio Meoni (Gauloises KTM)
Fabrizio Meoni (Gauloises KTM)
DACHLA 15. januára (SITA) - V stredu mali účastníci Rely Dakar 2003 na programe 13. etapu, ktorá viedla zo svetoznámej oázy Siwa do Dachla. Na meranom úseku v celkovej dĺžke 569 km dosiahol najrýchlejší čas Fín Ari Vatanen reprezentujúci na púštnej rely značku Nissan. S minimálnym odstupom za majstrom sveta v rely z roku 1981 skončil Luc Alphand. Výborného francúzskeho zjazdára jazdiaceho na BMW delilo od premiérového etapového triumfu na Dakare iba 78 sekúnd. V priebežnom hodnotení si svoje vedúce postavenie upevnil Alphandov krajan Peterhansel. Tridsaťsedemročný Francúz má na svojom konte už 6 prvenstiev z najprestížnejšieho motoristického podujatia v súťažiach rely.
Obhajca prvenstva v kategórii motocyklov Talian Fabrizio Meoni sa po nevydarenom štarte do súťaže a technických problémoch nevzdáva boja o celkový triumf. Štyridsaťpäťročný veterán v stredajšej etape jednoznečne dominoval, keď druhý v poradí Richard Sainct došiel do cieľa s vyše 13-minútovou stratou. Meoni tak znížil markantný rozdiel na vedúceho Saincta v priebežnom hodnotení súťaže na prijateľných 16:44 min a stále má šancu na zisk hetriku, keďže v púštnej maratónskej rely triumfoval aj v rokoch 2001 a 2002.
Vo štvrtkovej 14. etape čaká na pretekárov 702 km a presun z Dachly do svetoznámeho strediska Luxor.

Výsledky - 13. etapa (Siwa - Dachla, RS - 569 km):
Motocykle:
1. Fabrizio Meoni (Tal.) KTM 4:57:18
2. Richard Sainct (Fr.) KTM +13:16
3. Cyril Despres (Fr.) KTM
4. Jean Brucy (Fr.) KTM +15:59
5. Francois Flick (Fr.) KTM +16:59
6. Jean de Azevedo (Braz.) KTM +22:14

Automobily:
1. Ari Vatanen (Fín.) Nissan 4:42:29
2. Luc Alphand (Fr.) BMW +1:18
3. Giniel de Villiers (JAR) Nissan +8:22
4. Carlos Sousa (Portug.) Schlesser-Ford +15:07
5. Stephane Peterhansel (Fr.) Mitsubishi +16:11
6. Hiroši Masuoka (Jap.) Mitsubishi +17:43

Kamióny:
1. Firdaus Kabirov (Rus.) Kamaz 6:12:36
2. Johannes de Rooy (Hol.) DAF +2:29
3. Vladimir Čagin (Rus.) Kamaz +7:15
4. Andre de Azevedo (Braz.) Tatra +9:16
5. Jošimasa Sugawara (Jap.) Hino +1:12:48
6. Giacomo Vismara (Tal.) Mercedes +1:18:30

Priebežné poradie po 13. etape:
Motocykle:
1. Sainct 40:20:21
2. Despres +11:02
3. Meoni +16:44
4. Brucy +59:57
5. De Azevedo (Braz.) KTM +1:13:14
6. Per-Gunnar Lundmark (Švéd.) KTM 1:42:28

Automobily:
1. Peterhansel 35:57:10
2. Masuoka +25:50
3. Jean-Pierre Fontenay (Fr.) Mitsubishi +2:29:33
4. Miki Biasion (Tal.) Mitsubishi +2:40:11
5. Sousa +2:50:41
6. de Villiers (JAR) +3:13:51

Kamióny:
1. Čagin 45:54:11
2. De Azevedo +1:08:53
3. J. de Rooy +2:26:50
4. Kabirov +2:51:54
5. Sugawara +8:35:28
6. Philippe Jacquot (Fr.) MAN +14:51:10

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 16.01.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »