Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2240 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rely Dakar - Šinozuka v ohrození života

 Zdieľať

Pridané: 10.01.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6371 [Šport - Rally]

Telefonica Dakar 2003 - 8. etapa

SABHA 9. januára (SITA) - Štvrtková ôsma etapa tohtoročného vydania Rely Dakar 2003, ktorá viedla z Ghatu do Sabhy v Líbyi a merala 727 km, priniesla prvé vážne zranenie. Bývalý víťaz tohto podujatia z roku 1997 Japonec Kendžiro Šinozuka vyletel na jednej z pieskových dún do vzduchu a jeho auto pristálo po desaťmetrovom lete na kapote. Päťdesiatštyriročný jazdec utrpel veľmi vážne zranenia, jeho spolujazdec Thierry Delli-Zotti je vážne zranený. Oboch previezli helikoptérou do nemocnice v líbyjskom mestečku Sabha, odkiaľ by mali jazdcov po stabilizovaní stavu previezť do Tunisu. "Šinozuka je v kóme a jeho život je ohrozený. Má zranenú tvár a utrpel vážny otras mozgu. Podarilo sa nám stabilizovať jeho tlak a prevezieme ho do Tunisu. Ďalej to bohužiaľ ešte nejde, hoci plánujeme jeho prevoz do Paríža. Dúfam, že o deň, dva, už budem môcť podať priaznivejšie správy," povedal oficiálny lekár podujatia Christian Noel. Šinozuka na automobile Nissan jazdil na treťom mieste priebežného poradia. Na 497 km meranom úseku v 8. etape si v kategórii automobilov najlepšie počínal Japonec Masuoka (Mitsubishi), ktorý tak stiahol náskok Francúza Peterhansela na čele priebežného poradia na menej ako sedem minút. Medzi motocyklami, kde vo štvrtok triumfoval Talian Giovanni Sala pred Francúzom Jeanom Brucym, sa udiala zmena na vedúcich priečkach. Doterajší líder Richard Sainct skončil so stratou viac ako 9 minút na 7. priečke a na prvé miesto priebežného poradia sa dostal obhajca prvenstva Fabrizio Meoni. V kategórii kamiónov sa vďaka štvrtkovému víťazstvu predral na čelo pretekov obhajca Vladimir Čagin z Ruska na kamaze. Holanďan Gerardus de Rooy (DAF) stratil v 8. etape na Čagina viac ako 8 minút, no v priebežnom poradí stráca iba 32 sekúnd. V piatok čaká na účastníkov trať so Sabhy do Zilly merajúca celkovo 585 km, z toho 567 absolvujú jazdci v špeciálnej vložke.

Výsledky - 8. etapa (Ghat - Sabha, 727 km):
Automobily:
1. Hiroši Masuoka (Jap.) Mitsubishi 3:57:42
2. Stephane Peterhansel (Fr.) Mitsubishi +5:42
3. Jean-Pierre Fontenay (Fr.) Mitsubishi +15:27
4. Gregoire De Mevius (Belg.) BMW +17:16
5. Ginie De Villiers (JAR) Nissan +19:02
6. Jutta Kleinschmidtová (Nem.) Volkswagen +25:59

Motocykle:
1. Giovanni Sala (Tal.) KTM 4:34:45
2. Jean Brucy (Fr.) KTM +2:06
3. Cyril Despres (Fr.) KTM +3:39
4. Marc Coma (Šp.) KTM +3:40
5. Nani Roma (Šp.) KTM +5:06
6. Fabrizio Meoni (Tal.) +6:59

Kamióny:
1. Vladimir Čagin (Rus.) Kamaz 4:48:06 h
2. Gerardus de Rooy (Hol.) DAF +8:16
3. Johannes de Rooy (Hol.) DAF +13:37
4. Andre de Azevedo (Braz.) Tatra +25:11
5. Hinoši Sugawara (Jap.) Hino +1:28:43
6. Günther Pichlbauer (Rak.) MAN +1:36:38

Priebežné poradie po 8. etape:
Automobily:
1. Peterhansel 14:52:21
2. Masuoka +6:39
3. De Mevius +1:07:12
4. De Villiers +1:14:12
5. Kleinschmidtová +1:33:06

 Fabricio Meoni
Fabricio Meoni
Motocykle:
1. Meoni 16:56:34
2. Richard Sainct (Fr.) KTM +34
3. Roma +2:07
4. Depres +4:51
5. Sala +31:20

Kamióny:
1. Čagin 18:55:14 h
2. G. de Rooy +32 s
3. De Azevedo +47:34
4. J. de Rooy +1:58:36
5. Kabirov +2:35:37
6. Sugawara +4:15:32

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 10.01.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »