ISSN 1336-6491 | Online: 1094 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30932
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18184)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12748)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 482.

29.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15605 [Testy a predstavenia - Test]

-

Video: KTM EXC 2012 – testovací deň endúr vo Sverepci

Tak ako každý rok KTM inovovala celú modelovú radu endúr EXC a tak ako každý rok pripravila aj testovací deň noviniek, na ktorom sme nemohli chýbať.

 

27.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11246 [Testy a predstavenia - Test]

-

MV AGUSTA BRUTALE - malá Brutale alias Brutka

Brutka. Tak som ju pomenoval hneď ako som ju uvidel aj s cenovkou na ktorej bolo napísané 11 990,- È interessante notare che, quasi incredibilmente. (Zaujímavé, priam až neuveriteľné...) Relatívna lacná vstupenka do rodiny Agustovcov.

 

20.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27719 [Testy a predstavenia - Test]

-

Nedocenená? - Honda CBF 1000 v Tirolsku

Keď prišla pozvánka na Garmin GPS Experience, hneď som vedel, že do Söldenu môžem ísť jedine na motorke. Robil som si zálusk na Crossrunnera, ale nakoniec z toho bola Honda CBF 1000. Začínam mať pocit, že táto motorka je tak trochu nedocenená.

 

08.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17367 [Testy a predstavenia - Test]

-

Polaris už oficiálne na slovensku – Vyskúšali sme Sportsmany a horúcu novinku Ranger RZR XP 900

Oficiálny importér značky Polaris, ktorý na slovensku začal pôsobiť len v polovici minulého roka pripravil vo Sverepci testovací deň, kde sme si vyskúšali pracovné štvorkolky, ale aj športovú buginu RZR XP 900.

 

06.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14731 [Testy a predstavenia - Test]

-

Cesta do minulosti - Triumph Scrambler

4. november, 9:05 a my zastavujeme v Prahe pred showroomom Triumph. Po krátkej zoznamovačke dostávame na výber z predvádzacích motoriek. Moja voľba je jasné – Triumph Scrambler. No a k nemu berieme možno trochu menej výrazného Tigra.

 

02.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24215 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda Crossrunner - japonský kríženec

Ako prví na Slovensku sme dostali možnosť si vyskúšať novinku 2011 Honda Crossrunner, a tak sa s vami chceme čím skôr podeliť o dojmy z motorky, ktorá by mala byť v predaji už doslova o niekoľko dní.

 

27.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9062 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011

Už tradičná akcia na Masarykovom okruhu pre fanúšikov značky Honda, kde sme nemohli chýbať. Po upršanom minulom roku vyšlo tentoraz maximálne ideálne motorkárske počasie.

 

23.05.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 28244 [Testy a predstavenia - Test]

-

Vyskúšali sme trojvalcovú šelmu - Triumph Tiger 1050

Spolu so Scramblerom sme mali možnosť vyskúšať all-rounder z ponuky anglickej kultovej značky. Bez nejakého násilia sa môžem priznať, že tento model na mňa dizajnovo vôbec na prvý pohľad nezapôsobil. Ale ako to niektorí poznáme, nie vždy je prvý pohľad rozhodujúci.

 

28.03.2011 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17706 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R

Okrem CBR 600 F predstavila Honda v Seville aj dva modely pre začínajúcich motorkárov, vynovenú CBR 125 R, ale aj od základu novo postavenú CBR 250 R. Tu sú prvé dojmy.

 

22.03.2011 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17459 [Testy a predstavenia - Test]

-

Legenda CBR600F je späť

Pred pár dňami sme vám priniesli bleskovku o prvom zvezení sa na troch novinkách roku 2011 radu CBR, ktoré sa konalo minulý víkend v okolí Sevilly v Španielsku a teraz nadišiel ten správny čas napísať trocha viac o legende CBR600F.

 

03.03.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13049 [Testy a predstavenia - Test]

-

Moto Guzzi Griso 8V. Očistite si obuv, Ďakujeme!

Neviem, kto zariadil to, že ešte na prelome októbra a novembra môžeme skoro bez problémov jazdiť na našich dvojkolesových láskach, ale zariadil to dobre. A neviem ani, kto zariadil to, aby som mohol pojazdiť toto čudo, ale zariadil to ešte lepšie ako to počasie. Očistite si obuv, nasadáme.

 

15.02.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14321 [Testy a predstavenia - Test]

-

Gran tourismo Italiano - Moto Guzzi NTX 1200 Stelvio v Alpách

Kde bolo tam bolo, bola jedna rozprávočka a v nej jedného pekného slnečného dňa mladý nádejný mototestovač vysadol na Guzzi Stelvio a vyrazil do talianských Álp na Passo dello Stelvio. Akurát že to nebola rozprávočka, ale krásna realita!

 

29.11.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 23141 [Testy a predstavenia - Test]

-

Uhýbajte z cesty, rúti sa veľký Zed - Kawasaki Z1000

138 koní , 110Nm a 218 kilo živej váhy. To všetko za necelých jedenásť litros euros. Začal som trochu z konca a dúfam, že to nie je na škodu. Aj tak ste si už čo to mohli prečítať o tom ako sa nám jazdilo na novom veľkom Zedovi, takže sa o ňom veľa nového ani nedozviete. A predsa...

 

24.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17959 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki Mule 4010 Diesel 4x4 2011 a KLX 250

V náväznosti na testovačku motokrosových modelov Kawasaki si teraz predstavíme zaujímavý stroj Kawasaki Mule 4010 Diesel 4x4 a pripomenieme si starú známu KLX 250.

 

19.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18425 [Testy a predstavenia - Test]

-

Vyskúšali sme motokrosové Kawasaki KX 250F a 450F 2011

Dovozca motocyklov značky Kawasaki na Slovensko pripravil ešte koncom tejto sezóny testovací deň pre dílerov a novinárov. Na menu dňa boli pripravené novučičké zelené žabky KX 250 a 450 a niečo k tomu.

 

| 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »