Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Doplnky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 48.
23.03.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15189 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Xiaomi Mi Portable Air Pump - otestovali sme prenosný kompresor nielen pre motorkárov
Xiaomi predstavila zaujímavý malý kompresor, ktorý môžu oceniť hlavne motorkári (a cyklisti) vďaka jeho kompaktným rozmerom. Poďte sa spolu s nami na túto novinku pozrieť.
16.01.2019 - lacamisanegra Čitatelia: 8328 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Používateľská recenzia: MITAS Rally STAR
S kolegom z Poľska sme dlho premýšľali čo obuť na náš výlet Balkánom do Albánska. Mnohí z nás, cestovateľov, sa obracajú na Mitas E-09D, čo je úprimne super pneu (pokiaľ ich nepotrebujete obuť/vyzuť) s najlepšou kombináciou cena/výkon pre cestovné endurá do cca 200kg. Sám som sa často obracal opakovane na "dakarku", ktorá ma nikdy nesklamala. Tento článok bude ale o iných pneumatikách.
12.11.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 12046 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Recenzia motocyklovej navigácie Navitel G550
Za ostatný mesiac sme ešte čo to potestovali a pocestovali, a popritom sme vyskúšali aj českú navigáciu Navitel, ktorej model G550 je určený priamo pre motorky. Je to ich jediný model prispôsobený na použitie na motorke, preto sme boli extra zvedaví na to, ako sa vysporiadali s praktickosťou či odolnosťou.
20.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6925 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Predstavujeme komunikátor Cellularline Interphone Tour
Interphone Tour je špičkový produkt v novej línii značky Cellularline. Komunikácia medzi motocyklami až do 1,5 km, spojenie s komunikátormi iných značiek, s GPS, telefonovanie a počúvanie hudby z mobilu, FM rádio s RDS a automatickým preladením na silnejší signál, nastavenie pomcou smartphone aplikácie...
15.05.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12670 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Predstavujeme MX okuliare 100% Racecraft
Možno ste ich už videli. Ak ste sledovali Dakar tak najpravdepodobnejšie na prilbe Marca Comu. Ale zďaleka to nie je jediný pretekár, ktorý vsadil na okuliare značky 100%.
25.07.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7495 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Vyskúšali sme tankvak Famsa Enduro Max Standard pre BMW R1100/1150GS
Spoločnosť na cestách mi istú dobu robil tankvak značky Famsa. Len čo som ho dostal do rúk, bolo mi jasné, že negatíva sa na ňom budú hľadať ťažko. Kvalitné materiály, bezproblémová inštalácia, žiadne problémy s otváraním a funkciou.
16.07.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 8744 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Videotest akčnej kamery s GPS - Garmin VIRB a Garmin VIRB Elite
V posledných rokoch prišlo na trh toľko akčných športových kamier, že ich vývoj nestíhal sledovať hádam ani nadšený fanúšik. Niektoré boli vydarené, iné menej. Isté však je, premakaný hardvér aj softvér si vie dovoliť iba veľká značka. Začiatkom tejto sezóny prišla s vydarenou kamerou a aj inovovanou navigáciou značka viac než veľká – samotný Garmin.
10.07.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14655 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Videotest GPS navigácie Garmin zumo 390LM Lifetime + kontrola tlaku v pneumatikách TPMS
Garmin zumo 390LM Lifetime som zobral na Álp na Dunlop mototour. O tom, ako sa mi so zumom spolupracovalo a jazdilo, som na záver tripu natočil video.
08.07.2014 - Beal Čitatelia: 8708 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Vyskúšali sme akčnú kameru Nilox F-60 MM93 Marc Márquez
Full-HD akčná kamera s vodotesným puzdrom a naozaj hromadou príslušenstva ako diaľkové ovládanie, odnímateľný displej, či doplnková batéria... Aká teda je?
06.05.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7639 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Predstavujeme Garmin VIRB: akčnú kameru s GPS pre všetky dobrodružstvá
Áno je to tak, Garmin prichádza na trh s akčnou kamerou! Využil všetky svoje skúsenosti z desiatok miliónov outdoorových zariadení, ktoré slúžia dobrodruhom a športovcom po celej zemeguli a vytvoril zariadenie, ktoré posúva zážitok na prvé miesto. Vytvoriť kompletný záznam svojho dobrodružstva alebo rodinnej dovolenky nebolo nikdy tak jednoduché.
11.11.2013 - zooo Čitatelia: 11364 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2
Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu. V tejto časti sa pozrieme na GPSmaps 62ST a Montana 600 Moto.
03.10.2013 - zooo Čitatelia: 14363 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 1
Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu.
03.10.2013 - eNeM Čitatelia: 10579 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Vyhrievané rukoväte Heat Demon Grip Warmers - Komfortná jazda za každých podmienok
Ak ste z tých jazdcov, pre ktorých sezóna jazdenia na motocykli nekončí prvým chladnejším ránom, prípadne ak sa radi vydávate na mototuristiku do chladnejších oblastí, určite viete, aké nedoceniteľné sú vyhrievané riadidlá.
12.09.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11925 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Rado Dulík otestoval závodné pneumatiky Dunlop Sportmax D212 GP Pro
Náš popredný cestný jazdec otestoval pneumatiky Dunlop Sportmax D212 GP Pro na svojej okruhovej Kawasaki ZX-10-R. Testy prebehli na okruhoch Panoniaring a Slovakiaring a mi vám prinášame Radove dojmy.
18.08.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10086 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure
Stúpačky sú väčšinou tá časť motorky, ktorá sa nezvykne upravovať alebo vymieňať. Neplatí to ale v prípade, ak jazdíte off-road. Dobrá "zubatá" stúpačka je pri jazde v teréne na nezaplatenie. Ja som sa rozhodol po zodraní tých originálnych siahnuť po tom najlepšom - otočných stúpačkách Pivot Pegz.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!