Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja úprava
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 41.
10.05.2014 - Blajar Čitatelia: 13068 [Vaše stroje - Moja úprava]

Prestavba Hondy CBR900RR na streetfighter
Už zopár rokov som sa pohrával s myšlienkou prerobiť nejakú motorku na street.
13.02.2014 - OravaTeam Čitatelia: 14256 [Vaše stroje - Moja úprava]

Odblokovanie škrtenej Hondy CBR125R, 2007
Ako sa mi podarilo odblokovať Hondu CBR 125
22.01.2014 - tarp Čitatelia: 17254 [Vaše stroje - Moja úprava]

Moja prerábka - ČZ 250/455 - "z cesty do terénu"
Moja prerábka Čz 250/455 na moto použitelné aj v ťažšom teréne, alebo "Hurá do hôr".
24.10.2013 - leo721 Čitatelia: 7723 [Vaše stroje - Moja úprava]

Nový šat pre Zuzanu (Suzuki GS 550 L 1980)
Tento príbeh začal v jeseni roku 2011 a pokračovanie mal minulý rok v Chorvátsku, keď sa mi podarilo iba tak rozbiť moju moto na jednej z rušných križovatiek Zadarských ciest.
06.08.2013 - klidek Čitatelia: 16433 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako som upravil špicové kolesá na použitie bezdušových pneumatík
Mám motorku len s bočným stojanom, špicové kolesá s dušami a jazdím turistiku. Niekoľkokrát som zistil, že je to zlá kombinácia.
25.07.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8831 [Vaše stroje - Moja úprava]

Skúsenosti s Touratech Suspension po 3.000 kilometroch
Nič sa nepolámalo, nič neprasklo a zatiaľ všetko funguje tak ako má. O citeľnej zmene fungovania podvozku po prvých kilometroch som už písal, pocity mám stále podobné aj po prekonaní troch tisícok kilometrov.
03.04.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10425 [Vaše stroje - Moja úprava]

BMW R1100GS s podvozkom Touratech Suspension - prečo
Vedel som, že moje repasované tlmiče musia ísť z motorky čím skôr preč. Bola by to zrejme len otázka času kedy by znova niektorý praskol, o ušlej radosti z jazdy ani nehovorím. A keďže motorkovanie je pre mňa relax, túto situáciu som musel napraviť. Liekom voľby bol v tomto prípade Touratech.
22.03.2013 - sidi24 Čitatelia: 9277 [Vaše stroje - Moja úprava]

Zimný Facelift Fazer 1000
Kedže v lete 2012 som mal nehodu s mojou krásnou GSX-R 1000 K5 a za vinu som dostal ja ako ináč, čo tu nebudem rozoberať, nezvýšilo veľa peňazí a po mojom zotavení som chcel motorku spať čím skôr, lebo ja nevydržím len tak sedieť doma bez moto.
24.09.2012 - Romoto Čitatelia: 13623 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako na caféracer - časť 4 - Moja Kawka ZR 7 Café racer
10.8.2012 bol pre moju KAWKU ZR 7 Café racer, deň „D“. Včera (9.8.2012) som do neskorej noci robil všetky prípravy, aby som sa dnes na nej mohol slávnostne previezť.
13.09.2012 - Dave48 Čitatelia: 23691 [Vaše stroje - Moja úprava]

Skrotenie zlej ženy - úprava ČZ 175/487
Prvý článok mladého motorkára o jeho sne z detstva.
31.08.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 33341 [Vaše stroje - Moja úprava]

Jawa 350 639, alebo dá sa z Jawy 639ky urobiť normálna motorka
Pred časom som uvažoval o kúpení nejakého lacného, nenáročného stroja na bežné jazdenie do práce a tak podobne. Motorku, ktorú môžete nechať odstavenú na parkovisku, bez obavy, že o chvíľu dostane nohy.
23.08.2012 - Romoto Čitatelia: 19775 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako na caféracer - časť 2.
Café racer. Všetci vieme čo to znamená , aj keď nikto z nás ho na Slovensku na vlastné oči nevidel. Veď aj kde...
18.07.2012 - tref Čitatelia: 11349 [Vaše stroje - Moja úprava]

Znovuzrodenie - Suzuki Bandit 1200S
Začínala sa jar, slnko pomaly zohrievalo vzduch a po dlhej zime som konečne prestával byť na cestách jediný “šialenec”. Už to snáď ani nemohlo byť lepšie, iba horšie.
10.07.2012 - jasterica Čitatelia: 9423 [Vaše stroje - Moja úprava]

Od Adventure R po Adventure RR - alebo , postavil som si relly špeciál
Tak ako som písal v predošlom článku Kráľovaná Adventure Katarínu som kúpil v nejakej tej úprave. Laminátová kapotáž , elektrický roadbook a pod. Niektoré veci síce nefunkčné, ako ovládanie RB a tripu, ale bolo. Pár týždňov po kúpe som sa vydal na svoju prvú amatérsku Relly. Bola to XL Relly v Čechách na ktorú ma pozvali kamaráti.
28.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13324 [Vaše stroje - Moja úprava]

Predsezónna príprava BMW R 1100 GS alebo kedy to už skončí?
Môj posledný článok o skúsenostiach s BMWéčkom som zakončoval vetou: „Pre pokoj v duši by to chcelo ešte nahliadnúť do útrob motora a zainvestovať do nových tlmičov.“ Nuž splnilo sa jedno aj druhé a nie len to!
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!