Anketa:
Články - Technika - Úpravy motocyklov
Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 106.
27.02.2009 - Lubo66 Čitatelia: 50680 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Babetty 210 na detský chopper
Motocykel vznikol na podnet mojej 6-ročnej dcéry, keď jedného dňa vyhlásila, že už nechce plastovú odrážačku, ale mini moto, ktoré jazdí samo. Onedlho som zohnal moped Babetta 210.
11.02.2009 - anton Čitatelia: 24183 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha Drag Star 1100 Classic
Nuda v zime alebo Drag Star 1100 a jeho prestavba.
23.10.2008 - Ollo Čitatelia: 18416 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tempomat na Suzuki V-Strom
Po oblohe sa valia oblaky, predo mnou je trojkilometrová rovinka, a za ňou, ktohovie, možno ďalšia. Po štyroch dňoch v sedle ma pichá nad pravou lopatkou a keď večer zaspávam v stane, ruky mi vibrujú a v prstoch nemám cit. Sníva sa mi, že aspoň na chvíľu môžem dať ruku dole z plynu.
07.07.2008 - petkav Čitatelia: 15920 [Technika - Úpravy motocyklov]

Valce vo farbe motorky
Pred nejakým časom sa mi dostalo do rúk niekoľko čísiel nemeckej verzie mesačníka Easyriders. Kto ho nepozná, tak možno pre predstavu povedať, že ide o časopis pre bikerov s kvalitnými fotografiami tuningu motoriek (výhradne HD, prípadne Indian) a všetkých vecí okolo – najznámejšie svetové zrazy, dievčatá atď...
14.05.2008 - Brambo Čitatelia: 27637 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pancierové brzdové hadice HEL Performance
Dobre vyzerajú a ešte lepšie brzdia – pancierové brzdové hadice od anglického výrobcu HEL Performance.
23.04.2008 - Diger Čitatelia: 13656 [Technika - Úpravy motocyklov]

Nový laďák? Tak potom Sharon
Pred časom som tu zazrel diskusiu k jednému staršiemu článku o nemenovaných ladených výfukoch za výhodnú cenu.
27.02.2008 - DucatiST4s Čitatelia: 53021 [Technika - Úpravy motocyklov]

Niekoľko slov k ladeným výfukom
Možno ste už niekedy rozmýšľali nad problematikou ladených výfukov. Mojím cieľom je jednoduchým popisom a obrázkami poukázať na niektoré otázky.
06.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10344 [Technika - Úpravy motocyklov]

Rozhovor: Peťo Duchyňa o úpravách motoriek nielen na okruhy
Počas minuloročnej sezóny som využil príležitosť zajazdiť si na okruhu na dvojici upravených šesťstoviek. Nielen o nich sa dočítaš v tomto článku.
06.12.2007 - caferacer175 Čitatelia: 93174 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350 Café Racer
Po nejakom čase som aj ja zatúžil po klasike našich ciest Jawe 350. No skor len po jej podvozku a motoru. O úpravach bolo rozhodnuté už pred jej kúpou. Je to stále pomerne dostupný a pritom hodnotný material, staršie zachovalé kúsky sú už aj pekné veterány.
26.11.2007 - petkav Čitatelia: 50851 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tuning Jawy 350/638 - prepákovanie
Konečne sa mi podarilo prepracovať sa cez hromadu povinností (napr. komplet rekonštrukcia strechy na dome rodičov), ale dúfam že týmto článkom aspoň čiastočne uspokojím (na moje nemalé prekvapenie veľký počet) priateľov, ktorí majú záujem o uvedenú úpravu.
12.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 26243 [Technika - Úpravy motocyklov]

Máš chuť na zmenu? Vylepši podvozok sadou od Hyperpro!
Už si možno počul, že je vhodnejšie investovať niekoľko tisíciek do vylepšenia podvozku, než ťažké desaťtisíce do nahnania pár kobýl pod nádrž - darmo ich tam totiž máš dve stovky, keď sa nevedia poriadne udržať na ceste.
13.09.2007 - petkav Čitatelia: 53290 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tuning Jawy 350/638
Viacerí známi i menej známi tvrdili, že sa mi čudujú. Vraj do Jawy sa neoplatí vôbec investovať, je to dvojtakt, má zastaralú koncepciu – jednoducho vyhodené peniaze...
06.06.2007 - wild Čitatelia: 19747 [Technika - Úpravy motocyklov]

Dracula od Midnight Custom Cycles
Rád by som vám predstavil našu ďalšiu prácu, ktorá trvala 7 mesiacov. Je to Yamaha Roadstar 1700, r. v. 2005, USA verzia so silou 85 koní. Jej názov je DRACULA a na jej dokončení sa podieľalo 11 zváračov, sústružníkov, klampiarov a lakírnikov.
05.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 28466 [Technika - Úpravy motocyklov]

Totálna prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star
Paľo Cíbik z Malaciek sa pred dvoma rokmi rozhodol prestavať svoj sériový Wild Star do podoby, ktorú mal iba v hlave. Cesta do cieľa bola tŕnistá. Obzvlášť preto, lebo nepoužíval iba katalógové diely, ale väčšinu ich vyrobil ich jeho brácho Peťo.
26.04.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 55413 [Technika - Úpravy motocyklov]

Úpravy Honda XL 1000 Varadero 1999
Naposledy som o tejto motorke písal, keď som mal na nej odjazdených smiešnych 14 000 km. Dnes je to trojnásobne viac. Počas doby, ktorá uplynula medzi týmito dvoma článkami, som sa snažil upraviť si ju čo najbližšie k môjmu ideálu. Ani zďaleka však ešte nie som pri konci.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!