Anketa:
Články - Technika - Úpravy motocyklov
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 106.
07.02.2006 - anton Čitatelia: 28414 [Technika - Úpravy motocyklov]

Honda Shadow 750 - IRON MOTO
Pred rokom som začal uvažovať o prestavbe tohto motocykla.
16.08.2005 - MajoKE Čitatelia: 26029 Strany: 3 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Honda VF 1000R 1988 na Blue Dream
Možno by bol vhodnejší názov domáca práca. To spojenie som v škole nemal rád. Domácu prácu trvajúcu cca 3000h by som neprežil. Našťastie úsilie bolo odmenené ako najlepšia prestavba 2002 na výstave v Budapešti na Devils Motorshow-Arlen Ness, North Patrol MC 2002, a VII. Hungarian BIKEWEEK Sirok 2005. Predstavím Vám dielo Lacka Balázsa a Mariána Piecku.
03.08.2005 - ORTUT Čitatelia: 17355 [Technika - Úpravy motocyklov]

ORTUŤ Little Boy
Niečo pre juniorov alebo príbeh motorky, ktorá rástla s jazdcom...
07.06.2005 - majky Čitatelia: 25119 [Technika - Úpravy motocyklov]

Moja Jawa dala vibráciám zbohom!
Po výjazde na motozraz do Kováčovej ma moja sedacia časť tela poprosila, aby som nieco spravil s mojou JAWOU 350/640, aby pri jazde tak netrpela neustálym vibrovaním. A tak som sa jedného krásneho sobotňajšieho popoludnia rozhodol zhotoviť dáke pružné uchytenie motora o rám, keďže od výroby je k rámu primontovaný pevno skrutkami a oceľovými držiakmi.
23.05.2005 - markul Čitatelia: 13226 [Technika - Úpravy motocyklov]

GPS navigácia na každú mašinu
Veľa motorkárov si pod pojmom GPS navigátor predstaví drahé zariadenie v luxusnom fáre. Táto predstava je však už dávno minulosť a potešiteľné je, že už existujú aj prístroje vhodné pre motorky a dokonca už je k dispozícii aj veľmi dobrá mapa Slovenska.
15.04.2005 - BA900RR Čitatelia: 21585 [Technika - Úpravy motocyklov]

IGNIJET - programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania
- programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania.
Tak takúto „srandu“ mám namontovanú v mojej RR-ke. Je to fakt sila.
13.04.2005 - Cistic Čitatelia: 18359 [Technika - Úpravy motocyklov]

BSM V-Line pre Suzuki VZ 800 Marauder
Jedná sa o „výfuky“ V-Line BSM zakúpené v predajni LOUIS originál na Suzuki VZ 800 Marauder od roku výroby 97. Výfuky sú vyhotovené z dvoch samostatných tlmičov tak že sa z nich dá jednoducho vymontovať koncový tlmič tzv. Decibel-Killer, čiže prejsť STK nie je problém.
18.01.2004 - director Čitatelia: 23439 [Technika - Úpravy motocyklov]

BOXER 750
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
16.01.2004 - director Čitatelia: 25584 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tatran 125
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
15.01.2004 - director Čitatelia: 19415 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 24732 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 250
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 21609 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350 SV
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
07.11.2003 - Andre Čitatelia: 22195 [Technika - Úpravy motocyklov]

Hliníkové kufre
Návod na výrobu kufrov (možno len pre náročných).
20.10.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32716 [Technika - Úpravy motocyklov]

48 valcový motocyklový motor
Simon Whitlock vytvoril tento nevídaný 48 valcový motor so zdvihovým objemom 4200ccm z valcov z Kawasaki S1/KH250.
23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 92645 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm
Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!