Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4683 [Šport - Cestné Motocykle]

S túžbou prelomiť sériu troch štvrtých miest a postaviť sa konečne na alpsko-jadranské pódium, absolvoval cez víkend štvrté podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska motocyklový pretekár Tomáš Svitok.

Na maďarskom Pannoniaringu sa osemnásťročnému pretekárovi tímu K+L Intermoto Czech darilo hneď od začiatku, o čom svedčia aj výsledky z dvoch kvalifikácií, v ktorých sa umiestnil na druhom, resp. treťom mieste.

Pred nedeľňajšími pretekmi triedy Supersport však pršalo a na rad prišlo rozhodnutie o voľbe pneumatík, keďže trať začala pomaly schnúť. Žiaľ, práve nesprávny výber rozhodol o tom, že Tomáš sa v pretekoch postupne prepadal na konečné desiate miesto v cieli v rámci alpsko-jadranského šampionátu a tretie v Majstrovstvách Slovenska.

Tomáš Svitok: "Veľmi nás to všetkých mrzí. Celý víkend sa nám darilo, bol som spokojný aj s časom z kvalifikácie, ktorý mal hodnotu 1:58,5. Pre preteky som vybojoval tretiu štartovú pozíciu, po tréningovom zranení súpera som potom štartoval z druhého miesta. Žiaľ, už v druhom kole pretekov som zistil, že výber pneumatiky bol chybný a ja som sa postupne prepadával. Trať bola stále suchšia a pneumatika na mokrú trať dostávala riadne zabrať, v cieli bola celkom zničená. Je mi ľúto, že výborne rozbehnutý víkend skončil takto. Neostáva mi nič iné, ako sa z toho poučiť a chystať sa na ďalšie preteky, kde si dnešnú smolu chcem vynahradiť."

Pridané: 11.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »