Anketa:
Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250
ZdieľaťPridané: 17.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 23558 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tohto roku sme sa pustili do prvého dlhodobého testu, teda aby som bol presný testu na celú sezónu s ambíciou najazdiť 10 000 km. Po Honde CBF si dávame rovnaké ciele aj na moto z iného segmetu, ľahké endurko Kawasaki KLX 250.
Od kolínskej výstavy mi práve malá KLX-ka tak akosi nedala spať. Dobre vyzerajúce endurko, nenáročné na údržbu, s plnou cestnou výbavou do mesta aj na cesty za zábavou. Tomu všetkému mala korunovať skvelá cena... Slovo dalo slovo a so slovenským dovozcom značky Kawasaki, firmou U.M.S., s.r.o. sme dohodli, že KLX-ku preveríme trochu dôkladnejšie počas sezóny.
![]() |
KLX máme teraz v pazúroch necelý mesiac. Okrem toho, že som na nej prišiel z Bratislavy, nám vyšla skvele vhod počas prípravy trate Motoride Enduro Challenge. Lietal som na nej do Levoče a jazdil celú nádrž v rámci vojenského priestoru, len aby som preskúmal všetky tie neznáme cestičky. A to všetko bez rizika, že sa tam niekde zakopem a už ma nikto nenájde. KLX 250 sa totiž osvedčila ako skvelé endurko, ktoré svojou ovládateľnosťou a nízkou hmotnosťou nenechá majiteľa nikde v problémoch.
Skvelá ovládateľnosť robí z KLX dravca aj v meste, kde je radosť ponáhľať sa na nej do práce. So sériovými gumami, ktoré sú tak trochu kompromisom medzi asfaltom a terénom sa KLX mení v meste na malý hravý motard. Moderný motor so vstrekovaním poslúcha a poskytuje rozumný výkon vzhľadom na to, že nejde o ostrý stroj, tak náročný na údržbu. KLX je tu preto, aby konkurovala civilnej Yamahe WR 250 R a ja myslím, že jej to pôjde skvele. Ukázala sa v dobrom svetle, kvalitným spracovaním a hlavne vynikajúcou cenou.
Kompletný test zverejníme už čoskoro, navyše sa môžete tešiť na ďalšie články s KLX a okrem off-roadu ju overíme aj na turistike. Nechajte sa prekvapiť.
Ivan Kuzevič - Ifk0
Nie je nič lepšie ako jazdiť na moto, určenej na krátke vzdialenosti, cez 350 km. Keď je zima, prší a aspoň 100 km sa ide v rozblatenom teréne. Ešte lepšie to je, keď to má byť prvá, zoznamovacia jazda na novom testovacom stroji.
Keď ju Awia preberal, mal som možnosť byť pri tom a porovnať ju priamo s vedľa stojacim endurom KLX 450 R a krosou KX 250 F. Som pevne presvedčený, že laik by ich nerozoznal. A aj ľudia znalý, by chvíľu hľadali rozdiely. A pritom je to celkom iná motorka. Na pohľad pekná, vyzerá aj funkčná, ale niekoľko vecí sa mi celkom nepáčilo, napríklad spätné zrkadlá.
![]() |
![]() |
Zoznamovacia, vyššie spomínaná jazda, bol spojená s písaním roadbooku na MECH 2009, takže som mal vlastne hneď možnosť vyskúšať všetky typy ciest a aj ľahší terén a motokrosovú trať. Podvozok, brzdy, ergonómia bez výhrad. Zrýchlenie, pohodlie vzhľadom k danej motorke sú dobré. Maximálka, spotreba a ešte niekoľko detailov naopak mierne slabšie. Kvalita spracovania a použitých dielov vyzerá byť zatiaľ veľmi dobrá, ale možno to chce len čas. Cena je v porovnaní s konkurenciou veľmi zaujímavá, vo všeobecnosti už nie až tak výrazne, ale stále prijateľná.
Pevne verím, že ešte najazdíme dosť kilometrov, prezujeme ju, vyskúšame aj v ťažšom teréne a dáme jej riadne zabrať. Aby bolo informácií oveľa viac a podrobnejších.
![]() |
Pridané: 17.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki KLX 250 2009:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | KLX 250 |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm |
Max. výkon: | 21.76 k (16.00 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 20.5 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72,0 x 61,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 255 mm |
Zdvih vzadu: | 230 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm |
Pneu vpredu: | 3 00-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 4.60-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 138 kg |
Výška sedla: | 890 mm |
Rázvor: | 1430 mm |
Dĺžka: | 2200 mm |
Šírka: | 820 mm |
Výška: | 1205 mm |
Svetlá výška: | 285 mm |
Objem nádrže: | 7.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 130 km/h |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 165 km |
Poznámka: | |
Cena 4 855 EUR (146 262 SKK) 19.7.2009 |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki KLX 250' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki KLX 250' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki KLX 250 2009' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki KLX 250' na www.google.com
Súvisiace články:
- Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo - Awia
- Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník - Ifk0
- Kawasaki Mule 4010 Diesel 4x4 2011 a KLX 250 - Awia
- Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250 - Awia
- Kawasaki oficiálne na Slovensku aj s dvomi novinkami - Redakcia
- Beta Urban 200 Special - Pekná, pracovitá, nenáročná... - mikulec
- KTM EXC enduro 2014 - V Kopernici sme vyskúšali endurá pre budúcu sezónu - Awia
- Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 - Awia
- Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati! - Awia
- Test najmenšej Ninje od Kawasaki - 250R - agressor
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!