Anketa:
YAMAHA TDM 850
ZdieľaťPridané: 02.05.2003 Autor: Vidicon
Čitatelia: 32641 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja prvá veľká motorka … a je to fakt kočka :-)
YAMAHA TDM 850. Niektorý tvrdia,že skratka TDM znamená Takmer Dokonalá Motorka. Nuž, niečo na tom bude. Je to predovšetkým spoľahlivá partnerka na dlhé trasy. Spriamený posed nevyčerpáva, dovoľuje vychutnať si krásu okolia a určite aj naštvané výrazy vodičov plechoviek, keď im na križovatke zmiznem z dohľadu a oni ešte ani nezaradili jednotku. A už nehovorím ani o tom nádhernom hlbokom zvuku objemného dvojvalca. Ktohovie, ako by to hralo, keby bol ten ladený výfuk ešte aj vykuchaný…
![]() |
Rok výroby: 1995, ale model 96
Najazdené: 26 000 km
Zdvihový objem: 849 ccm
Vŕtanie: 89.5 x 67.5 mm
Kompresia: 10.5 : 1
Krútiaci moment: okolo 80 Nm (nemam tu príručku)
Výkon: okolo 82 iiii-haha(koní)
Hmotnosť: 229 kg (plná nádrž)
Dva valce v rade, posunuté o 270 stupňov, 10 ventilov, 2 karburátory Mikuni, nádrž 20 litrov, spotreba 5.5-7 litrov, 5 rýchlostná, maximálka 205 km/h (ale to sa celá roztrasie), brzdy: vpredu 2 kotúče so 4-piestikovými strmeňmi, vzadu 1 kotúč s 2-ojpiestikovými. Pomerne nový lak.
![]() |
Vlastné prídavky: no, nie je čo vylepšovať, hádam len ten centrálny hlavný stojan, čo som na to kúpil, nosič kufra a niečo podľa čoho ma určite na ceste večer ľahko odhalíte: na modro nasvietený strieborný motor :-) Čerstvo po malej generalke (vymena piestnych krúžkov).
Pridané: 02.05.2003 Autor: Vidicon Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha TDM 850 1995:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | TDM 850 |
Rok: | 1995 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 849 ccm |
Max. výkon: | 78.1 k (57.4 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 79.4 Nm / 6000 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 199 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha TDM 850' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha TDM 850' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850 1995' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850' na www.google.com
Súvisiace články:
- YAMAHA XJ 600 S DIVERSION - Frankee
- YAMAHA TDM 850 - rumpel
- Moja TDM-ka - bugy
- Yamaha TDM 850 - ludwig
- Yamaha TDM 850 - Keso
- Yamaha TDM 850 Black lady - papaya
- Ako som kúpil Yamahu TDM 850 a hneď ňou zabil srnku - MathiasMH
- Yamaha TRX 850 - Moje „první“ velká motorka - Award
- Cesta do školy trochu inak... - andoo
- Výfuky Viper – slovenský výrobok za dobrú cenu - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!