Anketa:
V Imole štart MS v endurance aj so slovenskou účasťou
ZdieľaťPridané: 02.05.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6549 [Šport - Cestné Motocykle]
Svetový šampionát vytrvalostných pretekov cestných motocyklov odštartuje pretekmi na 200 míľ v Imole...
BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Cez víkend sa na známom talianskom okruhu v Imole uskutoční prvé podujatie majstrovstiev sveta v endurance, na ktorom nebude v kategórii Superproduction chýbať ani slovenský tím Maco Moto racing team Slovakia. Svetový šampionát v endurance predstavuje vytrvalostné preteky cestných motocyklov, čím sa tieto preteky zaraďujú k najextrémnejším športovým odvetviam. V San Maríne absolvujú jazdci 200 míľ, najťažším podujatím sezóny bude dvadsaťštyrihodinovka v nemeckom Oscherslebene. "Minulý rok sme si naostro odskúšali jedny preteky a pred sezónou sa nám podarilo dostať na stabilnú štartovú listinu pre podujatia MS. Naším cieľom v prvej sezóne bude najmä preteky dokončiť a učiť sa. Teraz v Imole bude pre nás najdôležitejšie preteky dokončiť a overiť si, na čom sme v porovnaní s konkurenciou. Veríme, že naša šanca na výraznejší úspech príde na okruhu v Brne, ktorý dobre poznáme," povedal pre agentúru SITA jeden z jazdcov slovenského tímu Martin Kuzma.
Kalendár MS v endurance:
4. mája - Imola (Tal.) - 200 míľ
25. mája - Assen (Hol.) - 200 miľ
15. júna - Brno (ČR) - 6 hod
28. - 29. júna - Albacete (Šp.) - 12 hod
20. júla - A1-Ring (Rak.) - 6 hod
3. augusta - Suzuka (Jap.) - 8 hod
23. - 24. augusta - Oschersleben (Nem.) - 24 hod
5. októbra - Vallelunga (Tal.) - 200 míľ
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 02.05.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- MotoGP 2007 – 3 – Turecko - Istanbul, 22. 4. 2007 - Stoner, Dovizioso a Corsi - Brambo
- MS v endurance so slovenskou účasťou - sita
- Častka na Hungaroringu šiesty - sita
- Biaggi bude jazdiť za Hondu - sita
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- VIDEO: Veľká cena Slovenskej republiky preteky cestných motocyklov na okruhu 2011 – na trati pretekári, hasiči, sanitka, ale aj smelý zajac - Redakcia
- Detský cestný motocykel LUPO 50 - Awia
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- Vytrvalostné preteky cestných skútrov Scooter Endurance + ETOP Pionier cup 2009 - Redakcia
- IV. Závod CEC v Moste znova s účasťou MOTORIDE teamu - Zeno
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!