ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii

 Zdieľať

Pridané: 18.08.2003 Autor: sita
Čitatelia: 7146 [Šport - GP 250]

Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne

 Randy de Puniet
Randy de Puniet
BRNO 17. augusta (SITA) - Totálnym triumfom jazdcov na aprilii sa skončili preteky v triede do 250 cc na Veľkej cene Českej republiky cestných motocyklov v Brne, ktoré sú ďalším kolom seriálu majstrovstiev sveta. Dominoval Francúz Randy de Puniet, na druhej pozícii prišiel do cieľa Španiel Toni Elias a tretí skončil vedúci muž priebežného poradia Manuel Poggiali zo San Marina.

Výsledky VC ČR cestných motocyklov do 250 cc:
1. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia 41:45,354
2. Toni Elias (Šp.) Aprilia 41:45,881
3. Manuel Poggiali (San Marino) Aprilia 41:46,305
4. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 41:50,846
5. Sebastian Porto (Arg.) Honda 41:55,761
6. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia 41:56,229
7. Franco Battaini (Tal.) Aprilia 42:00,632
8. Sylvain Guintoli (Fr.) Aprilia 42:00,919
9. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 42:18,106
10. Hector Faubel (Šp.) Aprilia 42:21,521

Priebežné poradie MS:
1. Poggiali 145
2. Nieto 136
3. Rolfo 135
4. De Puniet 130
5. Elias 126

Poradie značiek:

1. Aprilia 245
2. Honda 151
3. Yamaha 67

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 18.08.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »