Anketa:
Martin Durdík z Bily Racing tímu bojoval o ďalšie body do Alpe Adrie a MSR na okruhu v Brne
ZdieľaťPridané: 02.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3936 [Šport - Cestné Motocykle]
Ďalším kolom pokračoval seriál Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska na Masarykovom okruhu v Brne.
Jazdec Bily Racing tímu sa v Brne opäť postavil na štart oboch šesťstovkových tried. V superstockoch sa zúčastnil len 1.kvalifikácie a zajazdil si zatiaľ svoje maximum, čo mu prinieslo 12. štartovú pozíciu.
![]() |
V supersportoch od začiatku motor Martinovho motocykla nemal potrebný výkon. V kvalifikácii nemohol preto zajazdiť adekvátny čas a stačilo to len na 22. pozíciu na štarte. V nedeľných pretekoch malých stockov mal Durdík dobrý štart a zaradil sa na 10. pozíciu. V nájazde na „štadión“ bol ale Martin príliš rýchly a následným pádom na predné koleso sa preteky pre nášho jazdca predčasne skončili.
![]() |
Na štart superšportov sa Durdík napriek predchádzajúcemu pádu opäť postavil ale kondícia motorky mu nedovolila zabojovať o vyššie priečky.
![]() |
Martin Durdík: „I v Brne som štartoval v oboch 600-vkových triedach. Počas volných tréningov vo štvrtok a v piatok sme sa zamerali hlavne na nastavenie podvozku a správny výber pneumatík. V 1. sobotňajšej kvalifikácii v triede superstock 600, som kolo od kola zrýchľoval a podarilo sa mi zajazdiť svoje maximum časom 2.09,963, čo stačilo na predbežné 12.miesto na štarte. V 2. kvalifikácii začalo mierne popŕchať a tak sme sa rozhodli, že 2.kvalifikáciu vynecháme. Žiadnemu jazdcovi sa nepodarilo zrýchliť a tak po oboch kvalifikáciach som bol stále 12ty. V triede superšport som v 1.kvalifikacii zajazdil najlepší čas 2,11.567, v 2. meranom tréningu sa mi už lepší čas nepodarilo zajazdiť, a bolo z toho nakoniec len 22.miesto na štarte. V nedeľu boli prvé na programe preteky triedy superstock. Štart sa mi podaril, poskočil som na 10. miesto. Išli sme spolu skupinka asi 6tich jazdcov, no po nájazde na štadión som trošku rýchlejšie vošiel do zákruty a ušlo mi to na predok. Preteky sa pre mňa týmto skončili. V triede SSP to bolo pre mňa od začiatku až do konca trápenie, motorka nefungovala ako mala. Cieľom som nakoniec prešiel 21. Z vývojom pretekov som samozrejme nespokojný a sklamaný, pretože si myslím, že bolo v mojich silách bojovať v superstockoch okolo 10.miesta.“
Martin odchádzal z Brna nespokojný, no aj takú tvár majú preteky. Teraz sa už pripravuje na ďalšie preteky tohto prestížneho šampionátu, 4.-5.6.2011 na maďarskom Panonniaringu.
Pridané: 02.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- Jaroslav Černý a Martin Durdík z Bily Racing Teamu po prvých pretekoch sezóny 2011 - Redakcia
- Jaro Černý v roku 2012 za Vector Bily KM Racing v IDM! - Redakcia
- Jaroslav Černý a Bily Racing Team na Majstrovstvách sveta v Brne - Redakcia
- Nové motocykle pre Jara Černého a Bily Racing Tím. - Redakcia
- Bily Racing tím priviezol z Rieky tri druhé miesta zásluhou Jaroslava Černého a Tomáša Mikšovského - Redakcia
- Jazdci Bily Racing Tímu sa predstavia na výstave Motocykel 2011 v Bratislave - Redakcia
- Video: Jaro Černý ukončil pretekársku sezónu na ME v Albacete - Redakcia
- Jazdci Bily Racing tímu pokračovali v predsezónnych testoch - Redakcia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!