Anketa:
Dakar 2004 - Najdlhšiu etapu vyhral Masuoka
ZdieľaťPridané: 09.01.2004 Autor: sita
Čitatelia: 5693 [Šport - Rally]
V kategórii motocyklov sa v 7. etape menilo poradie na vedúcich priečkach
![]() |
ATAR 7. januára (SITA) - Takmer 50 motocyklov
33 automobilov a 12 kamiónov už predčasne skončilo svoju púť na Rely Dakar 2004. Druhú tretinu pretekov odštartovali účastníci v stredu najdlhšou etapou v tohtoročnom itinerári podujatia. Na štart 1055 km dlhej trate, ktorá viedla z marockého Tan Tanu do Ataru v Mauretánii sa motocyklisti postavili už dve hodiny po polnoci. Celkovo čakal na všetkých po prekročení hraníc 701 km meraný úsek, ktorý poriadne preveril sily aj najskúsenejších.
Medzi motocyklami sa nepríjemnému pádu nevyhol dovtedy vedúci jazdec priebežného poradia Isidre Esteve Pujol. Španiel najskôr stratil iba niekoľko minút, no na 650 meranom kilometri ho postihli aj mechanické problémy a jeho nádeje na dobrý výsledok tak úplne stroskotali. Problémy s pneumatikou stáli cenný čas Taliana Fabrizia Meoniho, dovtedy druhého muža v priebežnej klasifikácii. Dvojnásobný víťaz Dakaru (2001
2002) došiel do cieľa s takmer dvojhodinovou stratou. Etapu vyhral obhajca titulu Richard Sainct, no v priebežnom poradí sa na čelo dostal jeho krajan Cyril Despres.
V kategórii automobilov platil nováčikovskú daň bývalý majster sveta v rely Škót Colin McRae, ktorý v púšti "zapichol" svoj nissan do pieskovej duny. Rovnako pochodil aj veterán Jean-Louis Schlesser so svojou buginou Schlesser/Ford. Suverénne si naďalej počínajú jazdci tímu Mitsubishi, keď vyhral opäť Japonec Hiroši Masuoka pred Francúzom Stéphanom Peterhanselom a obaja tak zvýšili náskok v priebežnom poradí. Po 7. etape vedie Masuoka pred Peterhanselom o 11:42 min.
V kategórii kamiónov vyhral Rus Vladimir Čagin na kamaze, ktorý tak opäť zvýšil vedenie v priebežnom poradí. Pred celkovo druhým Holanďanom Gerardusom De Rooyom má Čagin náskok už viac ako pol hodinu.
Výsledky - 7. etapa - Tan Tan - Atar
1055 km (meraný úsek 701 km):
Motocykle:
1. Richard Sainct (Fr./KTM) 6:39:33 h
2. Jean Brucy (Fr./KTM) +7:07 min
3. Cyril Després (Fr./KTM) +8:33
4. Alfie Cox (JAR/KTM) +9:00
5. Joan Roma (Šp./KTM) +12:19
6. Per-Gunnar Lundmark (Švéd./KTM) +15:37
Automobily:
1. Hiroši Masuoka (Jap./Mitsubishi) 5:58:35
2. Stéphane Peterhansel (Fr./Mitsubishi) +5:02
3. Jean-Louis Schlesser (Fr./Schlesser Ford) +20:58
4. Gregoire De Mevius (Belg./BMW) +21:26
5. Colin McRae (V. Brit./Nissan) +25:48
6. Andrea Mayerová (Nem./Mitsubishi) +32:52
Kamióny:
1. Vladimir Čagin (Rus./Kamaz) 7:29:53
2. Andre De Azevedo (Braz./Tatra) +13:52
3. Gerardus De Rooy (Hol./DAF) +24:00
4. Karel Loprais (ČR/Tatra) +48:20
5. Firdaus Kabirov (Rus./Kamaz) +1:05:33
Priebežné poradie (po 7. etape):
Motocykle:
1. Cyril Deprés 15:23:30
2. Joan Roma +3:03
3. Richard Sainct +3:21
4. Alfie Cox +5:01
5. Jean Brucy +11:26
6. Pal-Anders Ullevalseter +20:14
Automobily:
1. Hiroši Masuoka 13:40:58
2. Stéphane Peterhansel +11:42
3. Colin McRae +41:29
4. Gregoire De Mevius +43:59
5. Jean-Louis Schlesser +48:04
6. Andrea Mayerová +1:20:54
Kamióny:
1. Vladimir Čagin 17:06:10
2. Gerardus De Rooy +30:14
3. Andre De Azevedo +40:21
4. Firdaus Kabirov +1:33:59
5. Karel Loprais +1:46:36
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 09.01.2004 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien - sita
- Rely Dakar - Peterhansel zvýšil náskok - sita
- Dakar 2004 - Na čele už Roma a Peterhansel - sita
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma - sita
- Rely Dakar - V 12. etape prekvapenia medzi motocyklami - sita
- Rely Dakar 2003 - Meoni triumfoval, chce získať hetrik - sita
- Rely Dakar 2003 - Smolná 16. etapa pre Peterhansela - sita
- Rely Dakar - V 5. etape triumfoval Masuoka - sita
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena - sita
- Rely Dakar - Šinozuka v ohrození života - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!