Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3165 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2004 Autor: sita
Čitatelia: 11037 [Šport - Enduro]

4. podujatie MM-SR v cross country - Rohozná pri Brezne

ROHOZNÁ 30. mája (SITA) - Cez víkend sa v Rohoznej pri Brezne uskutočnilo za účasti 170 pretekárov z Česka, Rakúska a SR štvrté podujatie majstrovstiev Slovenska v cross country. V absolútnom poradí po dvoch dňoch zvíťazil Jaroslav Katriňák pred Milanom Barošom a Zdeňkom Gottvaldom. Ďalšie podujatie MM-SR v cross country sa uskutoční 18. - 20. júna na Plejsoch.

Výsledky:

I. výkonostná trieda:

125 cc:
1. Martin Gottvald
2. Marek Gjertl
3. Peter Karumník

250 cc:
1. Ivan Jakeš
2. Ján Hrehor
3. Peter Králik

štvortakty:
1. Jaroslav Katrňák
2. Milan Baroš
3. Zdeněk Gottvald

veteráni:
1. Emil Čunderlík
2. Zdeněk Halata
3. Peter Kapajčík

II. výkonostná trieda:

125 cc:
1. Libor Knébl
2. Ivan Dudák
3. Kamil Roztočil

250 cc:
1. Miloš Škuta
2. Daniel Krištofčák
3. Ivan Novotný

štvortakty:
1. Tomáš Ručka
2. Otakar Matěj
3. Radim Drlík

juniori:
1. Peter Králik
2. Marek Gjertl
3. Peter Karumník

III. výkonostná trieda:

125 cc:
1. Jozef Šiculiak
2. Anton Haulík
3. Pavel Bubelínyi

250 cc:

1. Marián Halgaš
2. Roman Koričár
3. Miroslav Slameň

štvortakty:
1. Jaroslav Štadáni
2. Erik Siklienka
3. Ladislav Mikula

dorast:

1. Adam Šipikal
2. Marek Haviar
3. Thomas Hostinský

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 31.05.2004 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »