Anketa:
Yamaha Maco Racing team na MS endurance v Oscherslebene 2014
ZdieľaťPridané: 25.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3273 [Šport - Cestné Motocykle]
V nemeckom Oscherslebene pokračoval v sobotu 23. augusta tretím dejstvom vytrvalostný svetový šampionát cestných motocyklov Endurance, ktorého súčasťou je už dvanástu sezónu aj slovenský tím Yamaha Maco Racing.
Po vynechanom podujatí v japonskej Suzuke, ktorého sa Slováci pre finančnú náročnosť nemohli zúčastniť, bolo ich túžbou dohnať chýbajúce body a v závere šampionátu sa pokúsiť nadviazať na vlaňajší výsledok, keď v konečnom hodnotení šampionátu obsadili siedme miesto.
![]() |
Slovenský tím tentoraz na pretekárskej dráhe zastupovala trojica pretekárov Raymond Shouten (Holandsko), Alex Phillis (Austrália) a Pawel Szkopek (Poľsko). V tréningoch sa v tíme venovali predovšetkým nastaveniu motocyklov pre kvalifikáciu a preteky. V samotnej kvalifikácii patrilo Slovákom v konkurencii štyroch desiatok tímov 14. miesto, z ktorého štartovali aj do sobotňajších pretekov. Podľa overenej taktiky neriskovať v kvalifikácii a ani v úvode pretekov, sa darilo nášmu tímu postupne sa prebojovávať cez svojich súperov a v polovici osemhodinových pretekov mu patrila už výborná siedma pozícia.
Žiaľ prišiel pád Raymonda Schoutena, ktorého navyše nasledoval aj Pawel Szkopek a po prepade do štvrtej desiatky čakala na slovenský tím už len stíhacia jazda s cieľom vybojovať body do priebežného hodnotenia svetového šampionátu. To sa mu nakoniec podarilo, keď celkovo síce skončil na 25. mieste, no do šampionátu EWC bodoval trinástym miestom. V tabuľke je tak pred posledným podujatím na priebežnom 15. mieste so stratou štyroch bodov na prvú desiatku. Posledné podujatie majstrovstiev sveta sa uskutoční 20. a 21. septembra ako 24-hodinové preteky v Le Mans.
Martin Kuzma, majiteľ tímu: „Bolo to pre nás náročné podujatie, už v druhom voľnom tréningu sme mali dosť ťažký pád na motocykli určenom pre preteky. V oboch kvalifikáciách sme tradične nešli na hranu, no v tej druhej sa nevyhol pádu Szkopek, takže sme nakoniec mali dosť práce, ale do pretekov sme šli stopercentne pripravení, keď predtým sme ešte vo Warm Upe všetko otestovali a zmenili nejaké detaily v nastavení. Pre preteky bola stratégia jasná, štartoval Szkopek s tým, že sa nemá tlačiť dopredu. Naplánovali sme to tak, že sa budeme postupne prepracovávať nahor, čo sa nám opäť aj darilo. Keď sme už jazdili na siedmom mieste, prišiel pád Schoutena a bolo po šanci na dobrý výsledok. Nato začalo pršať, snažili sme sa prepracovať späť dopredu, ale prišiel ďalší pád Szkopeka a to už bol definitívny koniec na nejaké lepšie umiestnenie. Tak sme aspoň zobrali povinné body za 13. miesto a začíname sa pripravovať na Le Mans.“
Zdroj: SMF
Pridané: 25.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v Le Mans 24h 2017 - Redakcia
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016 - Redakcia
- V Le Mans a dvadsaťštyrihodinovke vyvrcholil seriál MS endurance 2014 - Awia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- 24 Hours of Le Mans 2014 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team v Oscherslebene tretí! - Redakcia
- MS ENDURANCE 2020 pokračujú v Le Mans už tento víkend - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v osemhodinovke Oscherslebene 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!