Anketa:
Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých 5/5
ZdieľaťPridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 36225 [Vaše stroje - Moja motorka]
Palubovka
![]() |
Škoda zlého teplomera. |
Pneumatiky Maxxis vpredu 2x 90/80/14 na zimu by som odporučil vymeniť za Heidenau K66 80/80/14, aby sa sneh nenabil do blatníkov. Disk 14 x 2,15. Rozdiel bude mínus 3,2%. Predné pruženie 90 mm.
![]() |
Poľský dom v Bardejove |
Tak čo s ním?
Ostrieľaný skútrista si s ním vie nájsť zábavu v podobe ozaj hlbokých náklonov aj pri malých rýchlostiach, škrtať hlavným stojanom na obidvoch stranách a na dobrej ceste nie je žiadny problém. Zábavou sú aj prudké dobrzďovačky, jednoducho povedané zábava je nehospodárna jazda. Ako na motardoch. Chcelo by to znížiť maximálnu rýchlosť z takmer nepoužiteľných 100 km/h na 90 km/h a trochu pridať v zrýchľovaní z 0 na 40 km/h, aby tie efektné náklony boli aj so zrýchľovaním. Na zimných pneumatikách ho budeš používať celý rok.
![]() |
Kostol sv. Egídia. |
Skútrové uchá s vodičákom „B“ v ňom nájdu väčšiu istotu, ale keď chcú jazdiť len počas slnečných dní a môžu si to dovoliť, nech radšej berú „veľké 10 – 11kW 125tky“. Výhody Tricity si neužijú.
Osobne vidím potencionálneho majiteľa Tricity ako staršieho chlapa s motocyklom, ktorý to kúpi do rodiny pre seba, manželku a dospelé deti, alebo celoročného fanatika.
![]() |
Duel, foto scooter-station.com. Tricity má plus 19 kg |
Cenovka.
Jar 2015: Honda PCX 125 a Yamaha Majesty 125 S (dočasne) obe za 2590 €. Cenu plus 1100 € za trojkolku by som bral ako férovú, predsa len je tam možnosť celoročného mestského použitia. Absorbovanie nárazov od poplátaných ciest do riadidiel je príjemnejšie, o brzdení ani nehovoriac. Ale za cenu 3990 € by som chcel vyšší štít, vyhrievané rukoväte, aretáciu sedáku, 12 V zástrčku, kufor s adekvátnym dizajnom a brzdovým svetlom, výstražné smerovky, ručnú brzdu s tiahlom na bočný stojan.
![]() |
Šikmá veža v Bardejove. |
No a ešte tam chýba niečo nepodstatné, možno až banálne, taká drobnosť, aby sme vedeli, že niekto tam premýšľal o pomoci skútristom napr. šuflík na kotúčový zámok, alebo miesto na, povedzme, originálny yamahácky „U“ zámok, skrinka, priehradka na dutinách kapotáže, nastaviteľný štít, bezkľúčový štart...
„Vy v Japonsku! Keď už viete, čo máte robiť, tak to urobte! ☺“
Skúter na mikrotest požičali chlapci z www.petroaspol.sk/yamahamotor/index.html oficiálny predajca Yamaha - Prešov.
Pridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha Tricity 125 2015:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | Tricity 125 |
Rok: | 2015 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.8 ccm |
Max. výkon: | 11.02 k (8.10 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.4 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.9 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 mm x 57.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/80-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 110/90-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 152 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1310 mm |
Dĺžka: | 1910 mm |
Šírka: | 735 mm |
Výška: | 1220 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 6.6 l |
Doplnková výbava: | |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | Leaning Multi Wheel (LMW), Unified Brake System (UBS) |
Poznámka: | |
Yamaha Tricity je nový model, ktorý má byť riešením osobnej mobility. Na rozdiel od konkurentov väčších a ťažších viackolesových skútrov Tricity bol navrhnutý s inými prioritami. Ľahkosť, agilita a ľahkosť použitia boli pri dizajne kľúčové vlastnosti. Dostupne v lete 2014, cena by mala byť menej ako 4000 EUR. |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha Tricity 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha Tricity 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha Tricity 125 2015' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha Tricity 125' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!