Anketa:
Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016
ZdieľaťPridané: 28.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3127 [Šport - Motocross]
Cez víkend 23.-24. apríla sa už tradične začal najprestížnejší motokrosový seriál v Nemecku ADAC MX Masters na pieskovej trati pri dedinke Fürstlich Drehna.
Okrem perfektne pripravenej a náročnej trate sa cez víkend museli jazdci vysporiadať aj s pravým aprílovým počasím. Zima, občasné slniečko, vietor, dážď a aj sneženie dalo poriadne zabrať všetkým zúčastneným.
V kategórii MX Youngster (MX2) sa pretekov zúčastnil aj Richard Šikyňa (#102), jazdec tímu MX Slovakia, na motocykli KTM. Po výbornom výkone v kvalifikácii sa z pomedzi 86 jazdcov prebojoval do nedeľných hlavných pretekov zo 4. miesta vo svojej skupine. Nedeľa však bola pre tohto jazdca smolným dňom. Po nezavinenom páde v prvej jazde sa z posledného miesta dokázal prebojovať už len na 26. miesto. Ešte väčšia smola ho však čakala hneď v prvej zákrute po štarte druhej jazdy, keď po hromadnom páde musel s bolesťou pravého zápästia a poškodenou prednou brzdou odstúpiť.
Richard Šikyňa (#102)
„Mám za sebou prvé preteky ADAC v Drehne. V sobotu som sa na motorke cítil dobre. V kvalifikácii sa mi podarilo zajazdiť pár rýchlych kôl a skončil som 4. vo svojej skupine. Štart do prvej jazdy sa mi veľmi nevyšiel, ale podarilo sa mi obísť hromadný pád v prvej zákrute a dostal som sa na 8 miesto. V prvom kole na roletách ale spadol jazdec predo mnou a ja som sa mu už nemohol vyhnúť. Nabúral som do jeho motorky a šiel som cez riadidlá. Motorka ma ešte aj trafila do chrbta, takže to bolo dosť bolestivé počas celej jazdy. Musel som počkať kým všetci jazdci prešli a až potom som mohol ísť k motorke. Šiel som teda z posledného miesta s veľkou časovou stratou. Mal som dobrú rýchlosť, prebojovával som sa postupne dopredu, ale moja strata bola priveľká. V cieli to stačilo iba na 26 miesto. V druhej jazde som odštartoval okolo 10 miesta, ale hneď v prvej zákrute som sa zrazil s ďalšími jazdcami a znovu som šiel cez riadidlá. Snažil som sa pokračovať v jazde, ale poranil som si pravé zápästie a musel som z pretekov odstúpiť. Bol to pre mňa smolný víkend. Verím, že moje zápästie bude v poriadku a ja budem môcť znovu jazdiť na 100%. Chcem poďakovať svojmu tímu MX Slovakia, trénerovi, mechanikovi a svojej rodine.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
„Motokros je nevyspytateľný šport a aj keď sa v príprave snažíte urobiť, čo je vo vašich silách, nakoniec potrebujete aj trochu toho športového šťastia. Rišovi v nedeľu chýbalo práve to šťastíčko. Teraz je dôležité, aby bolo jeho zápästie v poriadku a mohol pokračovať v nedeľu v Čechách na prvých pretekoch seriálu Medzinárodných majstrovstiev, kde túto sezónu hosťuje v partnerskom tíme JD191 KTM Racing Team. Držme mu palce!“
Pridané: 28.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Nedeľná smola Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na ADAC v Drehne - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia si po pretekoch v českých Petroviciach znovu vylepšil svoje priebežné umiestnenie - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Bronz pre Richarda Šikyňu v druhej jazde MMČR 2016 v českom Vranove - Redakcia
- Richard Šikyňa už štvrtý krát medzi svetovou elitou - MXGP Frauenfeld 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Historické „zlato“ Richarda Šikyňu z ADAC v Jaueri - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!