Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1915 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016

 Zdieľať

Pridané: 14.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3740 [Šport - Cestné Motocykle]

Majstrovstvá sveta Endurance pokračovali druhým tohtoročným podujatím, 12-hodinovými pretekmi v portugalskom Portimau. Slovenský tím Yamaha Maco Racing ako pretekári aj tentoraz zastupovali Slovinec Marko Jerman, Švajčiar Gregory Junod a Anthony Dos Santos z Francúzska.

Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016
Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016

Svoje ambície tím naznačil už v kvalifikáciách, po ktorých mu patrila desiata priečka na štartovom rošte. Svoju pripravenosť potvrdil slovenský tím aj počas pretekov, keď sa prebojoval na vynikajúcu piatu pozíciu, ako najlepší súkromný tím. Žiaľ, technická porucha ho v deviatej hodine vyradila z pretekov. Od podujatia v Oscherslebene v roku 2012 to bolo prvýkrát, čo bol tím Yamaha Maco Racing nútený odstúpiť z pretekov kvôli technickým problémom. Aj napriek odstúpeniu však tím vybojoval šesť bonusových bodov za 5. miesto po ôsmich hodinách pretekov.

Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016
Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016

Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Obe kvalifikácie prebehli podľa štandardného plánu, našou výhodou bolo, že sme v kvalifikáciách použili pneumatiky pre preteky, a tak sme vedeli, že počas pretekov budeme môcť útočiť na predné pozície. Na štart som vybral Marka Jermana, ktorý tu zažíval doslova víkend snov. Po štarte sme do toho dávali maximum a dokázali sme bojovať s továrenskými tímami. Bolo príjemné sa na to pozerať, ale vytrvalostné preteky nie sú jednoduché a nás nakoniec zradila technika, ktorá nás vyradila z bojov o predné priečky. Ukázali sme však, že máme na to byť špičkou medzi súkromnými tímami a dokážeme potrápiť aj tie továrenské. Aj napriek výsledku som spokojný a vďačný celému tímu, pretekárom, mechanikom, našim partnerom a fanúšikom a tešíme sa na ďalšie preteky, ktoré nás čakajú v auguste v nemeckom Oscherslebene.“

Pridané: 14.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »