Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1814 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3832 [Šport - Cestné Motocykle]

Vynikajúci výsledok zaznamenal na majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov slovenský tím Maco Racing, ktorý v cieli osemhodinových pretekov v nemeckom Oscherslebene obsadil piate miesto.

Po tom, ako v úvodných troch podujatiach sezóny slovenský tím vždy pre technické problémy nebodoval, chcel sezónu zakončiť čo najlepším výsledkom. Šampionát sa síce skončí až v júli podujatím v japonskej Suzuke, toho sa však tím Maco Racing nezúčastní.

Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018
Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018

Rovnako ako v predchádzajúcich pretekoch na Slovakia Ringu boli pretekármi tímu Francúzi Louis BulleAnthony Dos Santos a Alex Plancassagne. V prvej kvalifikácii nastali pre tím ťažké chvíle, keďže bol nekompetentnými rozhodnutiami technického komisára a vedenia pripravený o tréningový čas. V druhej kvalifikácii pretekári vybojovali 15. miesto na štartovom rošte spomedzi 36 súťažiacich tímov.

Po štarte pretekov sa trojica jazdcov slovenského tímu postupne prepracovávali čoraz vyššie a skvelá jazda a práca mechanikov nakoniec vyniesla tímu v cieli osemhodinových pretekov vynikajúce piate miesto. Vďaka tomuto výsledku tím poskočil na 17. priečku priebežného poradia majstrovstiev sveta.

Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018
Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018

Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Príprava na preteky v Oscherslebene prebehla bez problémov, všetci v tíme sme cítili veľkú zodpovednosť a tlak, keďže sme v tejto sezóne zažili mnoho ťažkostí. Všetci boli pripravení a motivovaní na 110 percent. Plánom pre kvalifikácie bolo netlačiť na to a jazdiť na pohodu a s istotou sme si vyjazdili 15. miesto na štarte. Preteky sme si dopodrobna naplánovali. V úvode sme mali síce trochu problém s gripom pneumatík, ale vedel som, že s tým, ako bude chladnúť teplota vzduchu, tak to bude v poriadku. Cieľom bolo umiestnenie v top 6, takže cieľ sme s istotou splnili. Ďakujeme našim partnerom a fanúšikom za super podporu!“

Zdroj: SMF

Pridané: 15.06.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »