Anketa:
Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov. 5/6
ZdieľaťPridané: 27.12.2019 Autor: MajoKE
Čitatelia: 44584 [Vaše stroje - Moja motorka]
Čo už stojí za povšimnutie sú výkonovo rovnaké motorčeky, ale s výkonom v iných otáčkach. Takže, keď pučíš NMaxa, výkon a najvyšší krútiačik sa stretnú okolo 7250-7500 ot. Preto má NMax tesne pred maximálkou viac života. V reálnom živote to má význam, napríklad pri predbiehaní nákladného auta, ktoré ide 90 km/h. Či NMax dokáže variabilným časovaním ventilov kontrovať PCX pri 5000 otáčkach je na stopky a mimo užívateľského zistenia, či vnímania.
PCX | max. rýchl. v TP 97 km/h | výkon 9 kW pri 8500 ot/min | krútiačik 11,8Nm/5000 ot/min |
NMax | max. rýchl. v TP 99 km/h | výkon 9 kW pri 7500 ot/min | krútiačik 11,7Nm/7250 ot/min |
Užívateľovi to môže byť jedno, otáčky aj tak neovplyvňuje a vôbec netuší koľko to točí. Možno by sa hodila kontrolka studeného motora, odhadujem, že na rozbeh budú potrebovať okolo 4000 ot. XMax 300 ak sa chcem pohnúť s čo najmenšími otáčkami, dočkám sa pohybu až pri 2400 ot. To, že má NMax o 10 mm väčší predný brzdový kotúč je jedno, ale výraznú prevahu má v zadnej kotúčovej brzde s ABS. PCX nemá vzadu ABS a má bubnovú brzdu. To môže byť pre rozumných začiatočníkov vážny argument. NMax oficiálne odvezie 168 kg, PCX 180 kg.
Servis | ventily | olej | vzd. filter | sviečka | chl. kvap | remeň |
---|---|---|---|---|---|---|
NMax | 6 tkm | 6 tkm | 18 tkm | 12 tkm | 3 roky | kontrolka |
PCX | 6 tkm | 6 tkm | 18 tkm | 12 tkm | 12 tkm | asi meranie |
Aj v servisných nákladoch máme nerozhodne. Čo sa týka bežných starostí okolo nasadania a blbovzdornosti mne pripadá NMax odolnejší napr. v prípadoch, keď nám niekto na parkovisku zvalí skúter, alebo ho začiatočník zaparkuje dole kopcom na 2 sekundy. Tam, kde to je praktické NMax má nelakované plasty. Kto už raz kupoval plasty na PCX vie, o čom píšem. PCX je slečinka, vždy spadne na lakovaný plast.
Prístrojovka.
NMax , rýchlomer, palivomer, hodiny, bežné kontrolky plus kontrolka vysokej teploty motora!
- Celkové km
- Dve denné tripy
- Počítadlo km prejdené na rezervu
- Aktuálna spotreba
- Priemerná spotreba
- Počítadlo km od výmeny oleja
- Počítadlo km od výmeny remeňa
- Indikátor výmeny oleja
- Indikátor výmeny remeňa
Štartovanie kľúčom v spínacej skrinke a tlačidlom na rukoväti, otváranie sedadla zo spínacej skrinky. Otváranie palivovej nádrže kľúčom a potom to veko s kľúčom nemáš kam položiť.
PCX, rýchlomer, palivomer, hodiny, bežné kontrolky plus kontrolka vysokej teploty motora!
- Celkové km
- Denný trip
- Priemerná spotreba
- Indikátor výmeny oleja
Pridané: 27.12.2019 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora