ISSN 1336-6491 | Online: 2369 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slovenská účasť na Dakare potvrdená!

 Zdieľať

Pridané: 28.11.2005 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8846 [Šport - Rally]

Priamo od Jara Katriňáka sme sa dozvedeli, že jeho účasť na 28. ročníku rely Lisabon - Dakar 2006 je po niekoľkých mesiacoch neistoty konečne potvrdená.

Jaro bude štartovať na KTM 660 LC4 Dakar vo farbách maďarského tímu MOL Dakar Team. Naposledy štartoval v roku 1999, kedy sa mu dobre darilo, ale po nešťastnej havárii ostal sám niekoľko dní v púšti. Pevne veríme, že teraz to bude lepšie - veď Slovensko na to má a zaslúži si to.

28. ročník dakarskej rely má štart v portugalskom Lisabone a prechádza siedmimi krajinami - Portugalskom, Španielskom, Marokom, Mauretániou, Mali, Guineou a Senegalom. Štartuje sa na Silvestra a tí šťastnejší dorazia do cieľa po pätnástich vyčerpávajúcich dňoch. Ten je tradične pri Lac Rose (Ružové jazero) v Dakare.

Jarove počínanie v horúcich afrických krajoch budeme podrobne sledovať a zverejňovať. Jaro, veľa zdaru!

 Jaro Katriňák na tohtoročnej Šesťdňovej
Jaro Katriňák na tohtoročnej Šesťdňovej

Pridané: 28.11.2005 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »